آغاز به کار تالار استاد انتظامی با سه اجرای متفاوت

هنردستان : سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان با سه اجرا کار خود را آغاز می‌کند.

 

سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان که با حضور گروه‌های جوان و کرگردانان نوجو تبدیل به محلی برای دیدن اجراهای نوین و تجربه گرای فارغ التحصیلان و هنرمندان جوان تئاتر شده است، از امروز 15 فروردین ماه با اجراهای تازه بازگشایی می‌شود.

پس از تعطیلات نوروز از امروز سه نمایش در این تالار به صحنه می‌رود.

از ساعت 18 اولین اجرای تالار انتظامی آغاز خواهد شد. نمایش “من تو آیینه” نوشته و کار غزل شجاعی به صحنه می‌رود. در این نمایش خود شجاعی به همراه آذین نظری به ایفای نقش می‌پردازند. این نمایش زنانه که به تنهایی و مواجهه یک زن جوان با خود می‌پردازد. با رویکردی انسان گرا و شخصیت محور تلاش دارد که تماشاگر خود را در فضایی تازه مبتنی بر ذهنیت زنانه قرار دهد.

همچنین از ساعت 19:45 دقیقه سعید داخ بازیگر و کارگردان تئاتر و تلویزیون نمایش سونات شب را به صحنه می‌برد. گیلدا حمیدی، بهار نوحیان و امیر رئیسیان بازیگران این نمایش خواهند بود. این نمایش را که داخ تلاش کرد با اطلاعات کم به رسانه‌ها و سکوت خبری پیش ببرد، اثری است با شیوه اجرایی ترکیبی که با دراماتورژی چند متن متحقق شده و به اجرایی یکپارچه رسیده است.

اما سومین و آخرین اجرایی که سالن انتظامی از امروز میزبان آن خواهد بود اثری است به تهیه کنندگی و نویسندگی هومن سیدی بازیگر و کارگردان سینما که ساعت 21:30 به صحنه می‌رود. در این نمایش که هامون سیدی کارگردان آن است بازیگرانی چون کیارش اردشیرپور، مرجان اتفاقیان، معین شاهچراغی، سوگل خلیق و وحید منافی به ایفای نقش می‌پردازند.

با توجه به سلیقه و نگاه هومن سیدی که خاصه به عنوان نویسنده و کارگردان آثار متفاوتی را در سینما ارائه کرده است انتظار می‌رود که با اجرایی متفاوت و جالب توجه روبرو باشیم.

در خلاصه داستان این نمایش هم به سبک غالب نمایش‌ها بجای خلاصه‌ای از داستان یا معرفی فضای نمایش آمده است: میگن وقتی داری می‌میری قبلش یه اتفاق‌هایی میافته که می‌فهمی. یادم میاد همیشه چیزهایی رو که مردم گفتن رو فقط شنیدم، ندیدم. یادم نیست که قبل از مُردنم چیزی بهم یادآوری کرده باشه که بفهمم به آخرش نزدیک شدم. واسه همین که مطمئن نیستم که مردم راست میگن. شاید بیشتر دهنشونه که اینارو میسازه. چون قطعاً خودشون این حسو تجربه نکردن. آدم‌هایی هم که تجربه کردن بعدش نبودن که این احساس و تأیید کنند. پس از کجا میدونن؟!

منبع : هنرآنلاین 

امتیاز دهید