تحلیل و بررسی آثار «آرتور میلر» در رادیونمایش

این هفته رادیونمایش در برنامه «هزارتوی داستان» به تحلیل و بررسی آثار آرتور میلر، نویسنده بزرگ آمریکایی می‌پردازد.

رادیونمایش در این برنامه سراغ نویسنده‌ای رفته که بی‌شک درخشش دنیای ادبیات خصوصاً ادبیات نمایشی قرن بیستم وامدار او بوده است. نویسنده‌ی بزرگ آمریکایی «آرتور میلر»، نویسنده‌ای که با نوشتن نمایش‌نامه‌هایی قدرتمند جایگاه ویژه‌ای بین نویسندگان عصر خودش کسب کرد و تا امروز هم آثارش ارزش و اعتبار خودش را حفظ کرده‌اند و هنوز در سالن‌های معتبر جهان روی صحنه می‌روند. آرتور میلر نویسنده‌ای بود که برای انسانیت بهای ویژه‌ای قائل بود و همین به ارزش و اعتبار آثارش می‌افزاید و به آن‌ها وجهه‌ای جهان‌شمول می‌بخشد.

میلر طی چند دهه فعالیت جوایز بسیاری کسب کرد، از جمله جایزه پولیتزر و تونی که بابت نوشتن نمایش‌نامه «مرگ فروشنده» به او تعلق گرفت.

این نمایش‌نامه که در فهرست بهترین نمایش‌نامه‌های آمریکایی قرن بیستم قرار گرفته، باعث شد نام میلر در کنار «تنسی ویلیامز» و «یوجین اونیل» از تاثیرگذارترین نویسندگان آمریکا قرار بگیرد اما او گذشته از نمایش‌نامه‌های قدرتمند، فیلم‌نامه و مقاله هم می‌نوشت و در نوشتن داستان کوتاه بسیار چیره‌دست بود.

پنج‌شنبه، یکم اردیبهشت‌ماه ساعت ۲۱ در برنامه «هزارتوی داستان»، بهناز بستاندوست داستان «زنبورها» را روایت کرده و در بخش کارشناسی همراه دکتر کیهان بهمنی به تحلیل و بررسی آثار میلر خواهند پرداخت. گویندگی زندگی‌نامه نویسنده را رضا عمرانی و تهیه کنندگی برنامه را ژاله محمدعلی بر عهده دارند.

5/5 - (1 امتیاز)