رونق گالری ها و مراکز فرهنگی در روزهای بهاری

هنردستان : گالری ها و مراکز هنری در این روزهای بهاری با برپایی نمایشگاه های تجسمی، میزبان علاقه مندان به این هنر هستند.

 

به گزارش هنردستان ، با فرارسیدن فصل بهار، شور و حال خاصی بین هنرمندان ایجاد می شود و با انرژی بیشتری کار می‌ کنند و می توان طراوت بهاری را در آثار هنرمندان دید.
گالری ها و مراکز فرهنگی در فصل بهار به استقبال هنر دوستان رفته اند و با برگزاری نمایشگاه هایی ساعات خوشی را برای مردم فراهم کرده اند.

** نمایشگاه عکس با عنوان «پدران سوئدی» در خانه هنرمندان ایران
نمایشگاه عکس ‌های یوهان بِومان با عنوان «پدران سوئدی» به کوشش انستیتو فرهنگ سوئد و بخش فرهنگی سفارت سوئد و با همکاری خانه هنرمندان ایران برپا می شود.
کشور سوئد یکی از سخاوتمندترین سیستم ‌ها را در مرخصی والدین در جهان دارد. میزان مرخصی پدر و مادر پس از زایمان به یک میزان است، ولی با این وجود تنها بخشی از پدران سوئدی (چیزی در حدود 14 درصد) از این پاداش استفاده می ‌کنند. این نمایشگاه بر روی پدرانی تمرکز دارد که ماندن در خانه با کودک خود را به مدت 6 ماه انتخاب کرده‌اند.
در این نمایشگاه 25 عکس به نمایش درمی ‌آید.
پروژه «پدران سوئدی» اثر یوهان بِومان تاکنون در بسیاری از کشورهای دنیا به نمایش درآمده است.
نمایشگاه عکس‌های یوهان بِومان از 18 تا 25 فروردین ماه درخانه هنرمندان برپا است. 

**نمایش مجموعه های «فرش» و «جواهرات سنتی» کلاهدوزان در فرهنگستان هنر
مجموعه های فرش و جواهرات سنتی کلاهدوزان در موسسه صبا برپا می شود.
گالری «فرش» کلاهدوزان شامل آثاری نفیس از نقوش و طرح های عشایری است. 
گالری «جواهرات سنتی» این مجموعه، شامل 40 اثر ماندگار در حوزه انگشتری، گردنبند، دستبند و سایر زیورآلات است که همه توسط اساتید تراز اول این هنر صنعت طراحی شده و در گالری لرزاده به نمایش در می آید.
این نمایشگاه 19 فروردین ماه افتتاح و تا 30 فروردین ماه میزبان علاقه مندان به هنر فرش و جواهرات سنتی است.

** نمایشگاه آثار نقاشی «مشیانه» در گالری سیحون
آثار نقاشی افشین باقری با عنوان «مشیانه» 18 فروردین ماه در گالری سیحون برپا می شود. 
باقری با اشاره برگزاری این نمایشگاه اظهار داشت: آثار ارائه شده در این نمایشگاه سمت و سویی اسطوره‌ای به خصوص با توجه به اسطوره‌های ایرانی دارد.
وی افزود: «مشیانه» در واقع اولین زنی است که در اسطوره‌ها از آن نامی به میان آمده که در حقیقت همان «حوا» است و به عنوان اولین زن همواره از او یاد می شود.
در این نمایشگاه 10 اثر بر روی دیوار می ‌رود که 6 اثر در ابعاد بزرگ و چهار عدد آن کوچک هستند.
نمایشگاه آثار نقاشی افشین باقری با عنوان «مشیانه» روز جمعه 18 فروردین ماه در گالری سیحون واقع در خیابان وزرا افتتاح می ‌شود.

** چهره‌ های مطرح آذری در قاب عکس
«چهره‌ های معاصر آذربایجان»، عنوان نمایشگاهی است که در آن، پاشا هادیان آثار خود را که برگرفته از تصویر افراد مهم خطه آذربایجان، به‌ نمایش می‌ گذارد. 
در این نمایشگاه حدود 40 عکس از این هنرمند به ‌نمایش درخواهد آمد.
در این مجموعه، عکس‌ هایی از افرادی مانند ریزعلی خواجوی دهقان فداکار، سیف‌الله صمدیان، تهمینه میلانی، رضا ناجی، پریوش گنجی، فخرالدین فخرالدینی، یدالله امینی (مفتون)، ژاله آموزگار یگانه، یحیی شیدا، آیت‌الله مسلم ملکوتی، احمد عالی، چایی اوغلی و کریم باقری به ‌نمایش درخواهد آمد.
این نمایشگاه از 18 تا 24 فروردین ماه در گالری فردا برپاست و علاقه‌ مندان برای دیدن آن می ‌توانند به گالری فردا واقع در خیابان کریمخان زند، مراجعه کنند. 

** نمایشگاه «کپی پیست» در گالری طراحان آزاد
نمایشگاهی با عنوان «کپی پیست» – copy paste – شامل آثاری از هنرمندان برجسته بین المللی از کشورهای مختلف مانند اتریش، ایتالیا، آفریقا و آلمان در گالری طراحان آزاد برپا می شود. 
این نمایشگاه دریچه جدیدی بر هنر معاصر باز خواهد کرد و از نظر تعداد حضور هنرمندان بین المللی نیز که حدود 12 تا 15 نفر خواهند بود، کم سابقه است.
نمایشگاه«کپی پیست» اول اردیبهشت ماه در گالری طراحان آزاد برپا خواهد شد.

** آبرنگ های طنز آمیز در گالری والی
بهمن رضایی نامقی هنرمند کاریکاتوریست، آثار خود را با عنوان آبرنگ های طنز آمیز را در گالری والی به نمایش می گذارد.
در این نمایشگاه 29 اثر با سه موضوع مرگ، زندگی پس از مرگ و جهان قبر، به شکل کاریکاتور ارائه می شود.
این هنرمند کاریکاتوریست با اشاره به این نمایشگاه گفت: در این آثار از تکنیک آبرنگ استفاده کردم و در برخی از آثار پیرامون آثار را با مرکب کشیده ‌ام.
نمایشگاه آبرنگ ‌های طنز آمیز بهمن رضایی نامقی روز جمعه 18 فروردین ماه در گالری والی افتتاح می‌ شود و تا 29 فروردین ‌ماه دایر است.

منبع : ایرنا 

امتیاز دهید