اجرای نمایش اولئانا در تئاترشهر تبریز

نمایش اولئانا به کارگردانی اکبر زارع در تئاتر شهر تبریز به روی صحنه می‌رود.

به گزارش روابط‌عمومی گروه، اکبر زارع با اعلام این خبر اظهار کرد:«اولئانا» نوشته‌ی دیوید ممت با ترجمه‌ی علی‌اکبر علیزاد، داستانی است دغدغه‌مند و دارای چند لایه‌ی تماتیک که مثل دیگر آثار ممت روابط انسانی را ملاک قرار داده است.

او افزود: آن‌چه مرا مجذوب آثار ممت کرده و باعث شد اولئانا را به عنوان اولین تجربه‌ی اجرای عمومی انتخاب کنم، این بود که در این نمایش‌نامه کاراکترها حرف همدیگر را نمی‌فهمند و عدم توجه به سخن طرف مقابل و پافشاری بر حرف‌های خود باعث ایجاد سوءتفاهم شده و منجر به کنش زبانی می‌شود.

این کارگردان جوان همچنین گفت: دیوید ممت در آثار خود سعی در انعکاس جهان و ‌زندگی ندارد، بلکه سعی می‌کند جهانی به موازات آن خلق کند که دارای هستی‌شناسی و‌ ویژگی‌های خاص خود است که با جهان واقعی وارد گفت‌وگو می‌شود و همین امر می‌تواند برای مخاطب جذاب باشد.

زارع ادامه داد:«اولئانا یک درام اجتماعی و تراژدی مدرن است که به رابطه دردسرساز یک استاد دانشگاه با دانشجوی دخترش می‌پردازد».

علی پوریان و نازنین طلعتی بازیگران نمایش اولئانا هستند. همچنین سایر عوامل اجرا عبارتند از:

هدیه کاملی و مهریار سرخابی (دستیار کارگردان)، فرشته کریمی (منشی صحنه)، هادی خان‌محمدی (موشن‌گراف و مسئول امور تبلیغاتی)، شیدا خرمی‌آذر (طراح لباس)، داریوش اللهیاری (طراح پوستر و بروشور)، علی میرزایی (طراح صحنه)، یونس فتحی (مجری صحنه)، سیاوش کریم‌زاده (مجری دکور)،کورش صفایی و علی منافی (طراح و ‌مجری نور)، احمد نصیری (عکاس).

گفتنی است نمایش «اولئانا» از ۲۰ اردیبهشت‌ماه تا ۳ خردادماه سال جاری، هر روز ساعت ۱۸:۴۵ دقیقه در تئاتر شهر تبریز روی صحنه خواهد رفت.

روز نخست این اجرا، ویژه اصحاب رسانه خواهد بود.

3.4/5 - (9 امتیاز)
ادبیات خارجی

فراخوان شعر Winchester 2024

فراخوان شعر Winchester 2024منتشر شد . به گزارش هنردستان ، جشنواره شعر Winchester واقع در انگلستان از تمامی شاعران سراسر دنیا دعوت می کند تا

ادامه مطلب »