جشنواره تئاتر خیابانی سردریم کار خود را آغاز کرد

دومین جشنواره تئاتر خیابانی سردریم در اولین فرهنگی سردرود کار خود را آغاز کرد.

به گزارش روابط‌عمومی این رویداد هنری، دومین جشنواره تئاتر خیابانی سردرود با حضور مسئولان شورا و شهرداری سردرود، فرماندهان نظامی و ‌انتظامی سردرود، داوران جشنواره و هنرمندان و شهروندان شروع به کار کرد.

بر اساس این گزارش، این مراسم با دیدار از گلزار شهدای شهر سردرود و سپس بازدید از نمایشگاه صنایع دستی و توانمندی‌های شهر سردرود و افتتاح موزه مردم‌شناسی به طور رسمی کار خود را آغاز کرد.

گفتنی است دومین جشنواره تئاتر خیابانی سردرود از ۲۸ تا ۳۱ اردیبهشت در دو پارک آنالار و مره‌خونی با اجرای ۱۲ نمایش خیابانی میزبان مخاطبان خواهد بود. اختتامیه این جشنواره روز ۳۱ اردیبهشت برگزار می‌شود.

فرماندار تبریز: جشنواره‌های فرهمگی هنری معرف ظرفیت‌های شهری هستند

فرماندار تبریز در مراسم افتتاح جشنواره تئاتر خیابانی سردریم، جشنواره‌های فرهنگی را بستر مناسبی برای معرفی پتانسیل‌های شهری عنوان کرد.

علی جعفری اذر ضمن اشاره به ظرفیت‌های ویژه هنری و تاریخی شهر سردرود و اهمیت معرفی این ظرفیت‌ها گفت: من از برگزارکنندگان هفته فرهنگی سردرود و جشنواره تئاتر خیابانی تشکر می‌کنم و امیدوارم از این پس بیش‌تر شاهد چنین برنامه‌هایی باشیم. او افزود:کاش در تمام شهرهای استان توانمندی‌ها و تاریخچه و قدمت شهرها که شاید خود بومی‌ها نیز نشناسند، چنین رویدادهایی برگزار بشوند.

فرماندار تبریز تاکید کرد: بی‌شک هر حرکتی در راستای این معرفی‌ها در کوتاه‌مدت تاثیرات مثبت خود در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی و اشتغالزایی نشام خواهند داد.

علی جعفری‌آذر در پایان خاطرنشان کرد: هر چقدر شهرها بزرگ‌تر می‌شوند انتظارات در این خصوص بالاتر می‌روند و ما در تبریز نیز با توجه به تنوع صنایع دستی، تنوع فرهنگی و هنری، تنوع ظرفیت‌های اجتماعی، صنعتی و… انتظار داریم برنامه‌های بیش‌تری برگزار بشود تا تاثیرات آن را در جذب گردشگر شاهد باشیم.

امین حاجی اکبری: جشنواره‌های تئاتر بهترین بستر رفع معضلات اجتماعی هستند

امین‌حاجی اکبری، بازیگر تئاتر و سینما و تلویزیون گفت: جشنواره‌های تئاتر، به ویژه تئاتر خیابانی بهترین بستر برای معضلات اجتماعی هستند به شرطی که تداوم داشته باشند.

حاجی‌اکبری ضمن تاکید بر موضوع فوق اظهار کرد: ما در جامعه و محیط‌های شهری معضلاتی داریم که بسیار ریشه‌ای هستند و بالاترین بودجه‌ها در رفع آن‌ها موفق عمل نمی‌کنند.

او افزود: تئاتر خیابانی به شکل غیرمستقیم و با کم‌ترین هزینه می‌تواند بسیاری مشکلات اجتماعی و شهروندی را رفع بکند به شرطی که صرفاً برای کارنامه‌سازی و صرف بودجه نباشد.

بازیگر نمایش «سایا» گفت: ما این تجربه را در جشنواره تئاتر خیابانی تبریزیم داشتیم که متاسفانه بعد از پنج دوره تعطیل شد.

بر اساس این گزارش، سایا به کارگردانی یوسف اکبرزاده اولین نمایش محیطی دومین جشنواره تئاتر سردرود بود که با حضور شهروندان سردرود و هنرمندان این جشنواره برگزار شد.

4.5/5 - (11 امتیاز)