“جهنم + من” در دانشگاه‌های ایران

هنردستان: داریوش نصیری با نمایش ” جهنم + من” به جشنواره تئاتر خیابانی دانشگاهی می آید.

 

به گزارش هنردستان، نمایش “جهنم + من” به نویسندگی و کارگردانی داریوش نصیری پس از بازبینی توسط هیات انتخاب نخستین دوره تئاتر خیابانی دانشگاهی، از میان 160 اثر متقاضی شرکت در این جشنواره، برای اجرا در فضای دانشگاه‌های کشور انتخاب شد.

 

 این نمایش در سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر نیز با سه اجرا شرکت داشت که موفق به دریافت جایزه پرمخاطب‌ترین اثر نمایش‌های خیابانی و تنها نمایش قرآنی جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر شد.

 

 نصیری، نمایش “جهنم + من” را با استناد به چهار سوره قرآن‌کریم شامل آیه 152 سوره مبارکه بقره، آیات 99 و 100 سوره مبارکه مومنون، آیه 23 سوره مبارکه اسرا و آیه 35 سوره مبارکه انبیاء نوشته است.

 

این کارگردان و مدرس تئاتر در خصوص فضای کار خود گفت: “نمایش “جهنم + من” در ستایش عشق و مهربانی به والدین و هم‌نوع است و تاکید می‌کند انسان تنها یک بار زندگی می‌کند و بازگشتی برای کسی نخواهد بود. پس تا می‌تواند مهر و نیکی پیشه بکند و همواره به یاد خداوند بزرگ و مهربان باشد”.

 

در این نمایش علاوه بر خود  نصیری، علی فتحی، حشمت‌الله زارعی، امیرعلی زیارتی، سهیل مینایی، حسام بوربور، سیدرضا حسینی، حسین زهری، علی سوهانی، حمیدرضا تسلیخ، مبین پیشداد، محمدعلی نجف‌پور، فرشاد فرهادپور، امیرعلی پریز، امیرارسلان خالویی، کوروش قدرتی ایفای نقش می‌کنند.

 

داریوش نصیری، فارغ‌التحصیل رشته کارگردانی سینما و ارتباطات است که پیش از نمایش “جهنم + من” ، نمایش “نام من ایران” را در سیزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر هایفست در ارمنستان (اکتبر 2015) اجرا کرد. همچنین نمایشنامه «خاطره‌ای به نام تو» از این نویسنده به تازگی توسط نشر آناپنا منتشر شده است.

 

گفتنی است اعضای هیات انتخاب نخستین دوره تئاتر خیابانی دانشگاهی را قطب‌الدین صادقی، اردشیر صالح‌پور، اصغر همت، وحید شالچی و سامان خلیلیان تشکیل می‌دهند. 

 

گروه‌های منتخب این جشنواره، از 22 تا 27 فروردین امسال در دانشگاه‌های کشور به اجرا می‌پردازند. این جشنواره توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و تحقیقات و فناوری و به دبیری سامان خلیلیان برگزار میشود.

 

منبع: هنرآنلاین

امتیاز دهید