شناسایی افکار منفی برای دوستداران کتاب در رادیوسلامت

برنامه رادیویی «عشق کتاب»،که در قالب آیتم‌های متنوع روزهای یکشنبه ساعت 16:30 دقیقه از رادیوسلامت روی آنتن می‌رود، روز یکشنبه اول خردادماه کتاب کار «افکار منفی» را مورد بررسی قرار می‌دهد.

به گزارش روابط‌عمومی رادیوسلامت، سارا شریفی در این‌باره توضیح داد: این برنامه کاری از گروه سلامت روان رادیوسلامت روی آنتن می‌رود و روز یکشنبه اول خردادماه کتابی با عنوان کار افکار منفی (مهارت‌های شناختی، رفتاری برای چیرگی بر نگرانی‌های تکراری و…) نوشته دیوید ای.کلارک و ترجمه فاطمه قدیری لشکاجانی را بررسی خواهیم کرد. حمید مولایی ویراستار مهمان برنامه است و درباره آن صحبت می‌کند.

برنامه «عشق کتاب» برای دوستداران کتاب روانه آنتن رادیوسلامت می‌شود و با هدف معرفی کتاب‌های حوزه روان‌شناسی و گپ‌وگفت با نویسندگان، مترجمان و اهل کتاب و قلم با هدف ترویج کتابخوانی پخش می‌شود.

آیتم کتاب امروز به معرفی کتاب‌های حوزه روان‌شناسی اختصاص دارد. همچنین آیتم کتاب تازه هم در قالب گفت‌وگو با مروجان کتابخوانی و کتابخوان‌ها پخش می‌شود.

سارا شریفی تهیه‌کننده و دکتر حامدرضا مهتدی مجری کارشناس برنامه است.

در معرفی کتاب آمده: اگر از اضطراب و افسردگی رنج می‌برید، احتمالاً افکاری ناخواسته، پریشان‌کننده و تکراری را تجربه می‌کنید که اغلب ریشه در خشم، احساس گناه، شرمساری، نگرانی، احساس حقارت، کینه یا حسرت دارند و هرچه بیشتر سعی می‌کنید این افکار را کنترل کنید به نظر می‌رسد بیش‌تر از کنترل‌تان خارج می‌شوند. بنابراین چگونه می‌توانید از این «تله ذهنی» خودشکن رهایی یافته و آرامش دیرپایی را تجربه کنید؟ کتاب کار «افکار منفی» برنامه گام‌به‌گامی را ارائه می‌دهد که کمک‌تان می‌کند به شکل موثری الگوهای تفکر منفی خود را هدف قرار بدهید و با آن‌ها کنار بیایید. این کتاب راهنمای کاربردی بر اساس راهکارهای موثر درمان‌شناختی ـ رفتاری، رویکردی فراتشخیصی را برای مدیریت افکاری که منجر به پریشانی هیجانی‌تان می‌شوند و سلامت روانی‌تان را تهدید می‌کنند، مطرح می‌کند.

5/5 - (5 امتیاز)