«امیر پارسائیان‌مهر» در گفت‌وگو با سایت هنردستان: این روزها نقاشی همه زندگی من شده است

روز جمعه 30 اردیبهشت‌ماه در گالری زرنا، نمایشگاه گروهی هنرهای تجسمی شامل آثار هنرمندان مختلف در رشته‌های عکاسی، نقاشی، طراحی و حجم‌سازی افتتاح شد. یکی از این هنرمندان، امیر پارسائیان‌مهر بود که شش تابلو نقاشی را با عنوان «نظم در بی‌نظمی» روی دیوار برد.

به گزارش سایت هنردستان، امیر پارسائیان‌مهر، هنرمند نقاش درباره آثارش در این نمایشگاه می‌گوید:«از بین آثار جدیدم، تعداد شش نقاشی روی بوم با ابعاد 100 در 70 را از مجموعه‌ای با عنوان «نظم در بی‌نظمی» که با رنگ اکریلیک و تکنیک‌ آبستره کار شده، در نمایشگاه گروهی در «گالری زرنا» شرکت دادم».

امیر پارسائیان‌مهر و آثارش

پارسائیان‌مهر در خصوص حس‌وحال خود در نقاشی‌ها می‌گوید:«این روزها و به واسطه اتفاقاتی که در زندگی شخصی‌ام رخ داده، نقاشی همه زندگی من شده است. در کل،کار با ابزار نقاشی لذت‌بخش است، فرقی نمی‌کند قلم روی بوم بزنم یا رنگ را با کاردک روی بوم پخش بکنم. نکته مهم، آرامش و حس خوبی است که کارکردن با رنگ به من منتقل می‌کند و باعث تخلیه احساسات درونی‌ام می‌شود. البته از نقاشی امرار معاش نیز انجام می‌دهم.

امیر پارسائیان‌مهر،که عضو هیات‌مدیره خانه تئاتر و همچنین از هنرمندان فعال در عرصه تئاتر و عضو خانه هنرمندان ایران است، چالش اصلی نقاشان ایرانی را که برای کسب درآمد به هنر نقاشی روی آورده اند، معضل اقتصادی دانست و توضیح داد:«طی سال‌های گذشته اتفاقاتی در اقتصاد کشور افتاد که عرصه را بر هنرمندان تنگ کرد.کسانی که می‌خواهند روی بوم نقاشی کنند، نیاز دارند مدیوم‌های رنگ روغن و اکرولیک داشته باشند. تهیه ابزارهایی مانند بوم، رنگ، قلم‌مو و سایر اقلام که ما با آن در ارتباطیم برای هنرمندان یک معضل است. درست است که نقاشی برای خیلی‌ها یک سرگرمی به حساب می‌آید، ولی منبع درآمد برخی افراد است که حرفه‌ای به قضیه نگاه می‌کنند. برای چنین کسانی به واسطه کمیاب‌شدن و گرانی بعضی برندهای خارجی وارداتی، شرایط سخت و عرصه تنگ شده است».

گفتنی است مدیریت گالری «زرنا» را زهرا رسول‌زاده‌نمین بر عهده دارد و برگزارکننده این نمایشگاه آیناز زارعی است. این دوره از نمایشگاه، با ۳۲ اثر منتخب از ۲۱ هنرمند روز جمعه ۳۰ اردیبهشت‌ماه کار خود را آغاز کرد و تا روز سه‌شنبه ۳ خرداد ادامه دارد.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه گروهی، می‌توانند بین ساعت ۱۶ تا ۱۹ تاریخ‌های یادشده به گالری زرنا در نشانی خیابان انقلاب، بین خیابان وصال شیرازی و خیابان دانشگاه،کوی اسکو، شماره۱۰، طبقه دوم مراجعه بکنند.

5/5 - (27 امتیاز)