تعامل با کودک پرخاشگر در رادیوسلامت

برنامه «کودک من» با محوریت پاسخگویی به پرسش‌ها و دغدغه‌های والدین روانه آنتن رادیوسلامت می‌شود و این هفته به موضوع کودکان پرخاشگر اختصاص دارد.

به گزارش روابط‌عمومی رادیوسلامت، این برنامه از تولیدات گروه سلامت روان رادیوسلامت به تهیه‌کنندگی فاطمه بی‌تقصیر است. برنامه «کودک من»، چهارم خردادماه به موضوع کودکانی که هنگام عصبانیت گاز می‌گیرند یا اشیاء را پرتاب می‌کنند، می‌پردازد. به گفته تهیه‌کننده در این برنامه والدین با دلایل روان‌شناختی گازگرفتن کودکان آشنا می‌شوند که ساعت 16:30 دقیقه روی آنتن می‌رود. دکتر سایناز مودت روان‌شناس کودک و نوجوان مهمان برنامه است و در این‌باره صحبت می‌کند.

پدر و مادرهایی که دوست دارند کودکان شاد، سالم و بانشاط داشته باشند، می‌توانند شنونده برنامه باشند، چراکه پاسخگوی پرسش‌ها و دغدغه‌های والدین است. این برنامه اطلاعاتی را در خصوص نحوه رفتار با کودک، آموزش سبک زندگی و مهارت‌های ده‌‎گانه در اختیار والدین قرار می‌دهد.

محورهای برنامه شامل آموزش مهارت‌هایی در حوزه‌های خودآگاهی، هم‌دلی، روابط بین فرد، ارتباط موثر، مقابله با استرس، مدیریت هیجان، حل مساله، تصمیم‌گیری، تفکر خلاق، تفکر نقادانه و … است. همچنین موضوعاتی همچون چگونه کودک بانشاطی داشته باشیم، آموزش عذرخواهی به کودک، افزایش اعتماد به‌نفس به کودک، نحوه تشویق کودک برای غذاخوردن و آموزش قوانین مختلف به کودک مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مخاطبان می‌توانند در هنگام پخش برنامه پرسش‌های‌شان را به شماره 30000102 پیامک کنند.

5/5 - (9 امتیاز)