آیین‌نامه شصت‌و‌پنجمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان

شصت‌وپنجمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان، آبان‌ماه 1401 در رشت برگزار خواهد شد.

بنا بر گزارش سایت هنردستان به نقل از روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، جشنواره‌های منطقه‌ای سینمای جوان با هدف شناسایی و معرفی استعدادهای سینمایی، تثبیت جایگاه فیلم کوتاه به عنوان یکی از مقوله‌های مهم فرهنگی با رویکرد ایجاد تنوع و تکثر در انواع فیلم کوتاه از طریق تاکید بر ژانرهای سینمایی برگزار می‌شود. در شصت‌و‌پنجمین دوره از جشنواره‌های منطقه‌ای، توجه به سینمای بومی و فیلم‌های ژنریک در الویت انتخاب و داوری خواهند بود.

این جشنواره در سه بخش فیلم کوتاه، فیلم‌نامه و عکس برگزار می‌شود.

بخش فیلم شامل دو بخش مسابقه و جنبی است که در بخش مسابقه (رقابتی) همه آثار تولیدی در راستای اهداف و موضوعات جشنواره، در قالب‌های کوتاه داستانی، مستند، تجربه‌­گرا و پویانمایی می‌توانند حضور یابند. بخش جنبی که غیررقابتی است فرصتی برای تبادل اندیشه‌ها و تجربه‌های هنرمندان و ایجاد زمینه‌ای مناسب برای ارزیابی جایگاه آثار فیلم‌سازان فیلم کوتاه شامل نمایش ویژه، بزرگداشت، مرور آثار، نشست‌های تخصصی و … را فراهم می‌آورد.

بخش فیلم‌نامه به منظور کشف استعدادهای جوان در زمینه فیلم‌نامه‌نویسی و با توجه به اهمیت این حوزه به‌عنوان زیرساخت تولید فیلم در دو بخش آزاد و اقتباسی برگزار می‌شود.

بخش عکس شامل مستند و فتومونتاژ (عکس دستکاری شده) خواهد بود که هر بخش پذیرای تک عکس و مجموعه عکس است. جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان ـ رشت، سردارجنگل، از  24 تا 27 آبان­‌ماه سال جاری به مدت ۴ روز در استان گیلان، شهر رشت با حضور هنرمندان 10 استان (گلستان، مازندران، قزوین، البرز، زنجان، اردبیل، خراسان شمالی، آذربایجان شرقی، کردستان و گیلان) توسط انجمن سینمای جوانان ایران و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان برگزار می‌شود.

گاه‌شمار جشنواره

تاریخ شروع ثبت نام و بارگذاری آثار: 17 خردادماه 1401

تاریخ پایان ثبت نام و بارگذاری آثار: 15 مردادماه 1401

اطلاع‌رسانی آثار راه یافته: از نیمه دوم مهر­ماه 1401

نشانی دبیرخانه:

تهران، میدان ونک، خیابان گاندی جنوبی، خیابان نوزدهم، شماره20، دبیرخانه جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان – رشت – سردار جنگل

كدپستی: 1517873811

تلفن: 86084603 – 86084863

سایت ثبت‌نام:

  www.iycs.ir   / www.festival.iycs.ir

پست الكترونیك:

iycs.fest@gmail.com / festival@iycs.ir

3.6/5 - (8 امتیاز)