مدیر نگارخانهی «پنجپنج» از برگزاری نمایشگاه انفرادی طراحیهای فریده امیدوار با عنوان «خط، سطح، احساس/ مرا از آنچه میخواهم محافظت گردان» در این نگارخانه خبر داد.
گلآذین مقدم، مدیر نگارخانهی «پنج پنج» با اشاره به برگزاری نمایشگاه نقاشی انفرادی «خط، سطح، احساس/ مرا از آنچه میخواهم محافظت گردان» در این نگارخانه گفت: این نمایشگاه به همت و پیگیری خانم نفیسه عظیمی در مقام سوپروایزر نگارخانه برگزار خواهد شد.
مدیر گالری «پنج پنج» با اشاره به این که نمایشگاه یادشده به مدت پنج روز از جمعه 30 اردیبهشت تا چهارشنبه 4 خردادماه برگزار میشود، ادامه داد:گالری «پنجپنج» در شعبهی یک به نشانی تهران، خیابان پاسداران، خیابان نگارستان هفتم، با مراسم افتتاحیه در روز جمعه ساعت 16 میزبان علاقهمندان به هنر بود.
مقدم در پایان با اشاره به این که اطلاعات لازم در خصوص این نمایشگاه از طریف رسانه و در فضای مجازی به اطلاع علاقهمندان به هنر خواهد رسید، اظهار داشت: علاقهمندان به کسب اطلاعات بیشتر دربارهی این رویداد فرهنگی و هنری میتواند به صفحهی گالری ـ Five.five.gallery ـ در شبکه اجتماعی اینستاگرام مراجعه کرده یا با شمارهی واتساپ 09123830367 تماس بگیرند.
فریده امیدوار، هنرمند نقاش، متولد 1344 تهران، پیرامون رزومهی فعالیت هنری خود، با اشاره به اینکه آشنایی او با هنر به پنج سال قبل و طراحی و سیاهقلم بازمیگردد،گفت: اکنون شش سال است به صورت حرفهای نقاشی کار میکنم و به یادگیری فیگور و هنرهای تجسمی به صورت آکادمیک پرداختم و پس از مطالعه در زمینههای فلسفه، تاریخ هنر، زیباییشناسی، تاریخ هنر در ایران و در رشته گرافیک تحصیلات خود را ادامه دادم».
او ادامه داد: اینک با کمک و همراهی نگارخانه «پنج پنج» و زحمات، آموزشها و یاری دلسوزانه استاد عالیقدر دکتر مومنی اولین نمایشگاه انفرادیام را با 20 اثر به نمایش عموم میگذارم».
فریده امیدوار، هنرمند طراح، با اشاره به اینکه «هنر به هر شیوه و شکل که بیان و عرضه شود،گوشهای از واقعیت است»،گفت:«هنر واقعیتی در زمینهی جهانبینی و اندوختهی کلی ذهن هنرمند با آزمونهای زندگی و عواطف حال یا گذشتهاش اما جهان درونی او نیز پرتوی است از جهان بیرون».
او در ادامه با بیان اینکه «هنرمند میتواند تصویری از واقعیت باشد یا تصویر واقعیت هنر با آنکه همیشه انعکاسی است از واقعیت درونی یا بیرونی در هیچ حال به تمامی بر آن واقعیت منطبق نیست»، افزود: ذهن هنرمند ناآگاهانه و بسا نیز از روی آگاهی و اراده در واقعیت تصرف میکند، با این اعتبار شاید هنر به نوعی دگر بازآفرینی است در گارگاه ذهن هنرمند.

امیدوار با اشاره به این موضوع که «حتی انتزاعیترین هنرها همهچیز را در بر آدمی میگیرد و آدمی در هنر پیش از همه خود هنرمند است که چهره کلی و نمونهوار میگیرد»، اضافه کرد: موضوع یا بهانهی ابداع هرچه باشد، هنرمند در اثری که خلق کرده یا پدید میآورد از خود سخن میگوید، خود را پیش چشم بیننده میگذارد و نمیتواند در اثرش حضور نداشته باشد، چون هر دو به هم دوختهاند و با هم وحدتی آلی دارند، چندان که شناخت یکی جز با شناخت دیگری کامل نیست.