اجرای معروف‌ترین آهنگ «دیو و دلبر» در نمایش موزیکال ایرانی

قطعه موسیقایی ساخته‌شده از «دیو و دلبر» که جوایزی چون گلدن گلوب، اسکار و گرمی را دریافت کرده است، در نمایش موزیکال ایرانی تالار وحدت اجرا می‌شود.

به گزارش روابط‌عمومی این رویداد، نمایش «دیو و دلبر» به نویسندگی و کارگردانی ماهان حیدری و آهنگسازی بهزاد عبدی علاوه بر همکاری با خوانندگان مطرح کشور، از نوازندگانی حرفه‌ای چون مدیا هاشمی: پیانو؛ سارا پارسایی: فلوت، ثمیلا تحویلداری: ساکسیفون، سحر شاطری: سازهای کوبه‌ای/ تینا یوسفی: ویلن و لیلا حق‌جو: ملودیکا، در این نمایش بهره می‌برد.

این نوازندگان در هر اجرا، به صورت تکنوازی و گروه‌نوازی به اجرای زنده قطعاتی می‌پردازند که پیش از این در نسخه‌های گوناگونی از «دیو و دلبر» در نقاط مختلف جهان اجرا شده است.

قطعه‌ی «Beauty and the Beast» که متعلق به انیمیشن «دیو و دلبر» محصول دیزنی در سال ۱۹۹۱ است، از جمله این قطعات بوده که به نوعی نقطه الهام این نمایش به شمار می‌آید.

این قطعه توسط «هاوارد اشمن» ترانه‌سرایی و توسط «آلن منکن» آهنگسازی شده و از معروف‌ترین قطعات موسیقایی ساخته‌شده برای «دیو و دلبر» است.

تصویرسازی توسط شهاب جعفرنژاد طراحی شده است

قطعه «Beauty and the Beast» بیانگر رابطه‌ی بین دو شخصیتِ بل و دیو است که برای نخستین‌بار توسط آنجلا لَنزبری (بازیگر کاراکتر قوری) ضبط شده. البته این آهنگ در ادامه به عنوان یک دوئت پاپ توسط سلین دیون و پیبو برایسون نیز منتشر شده است.

دو نسخه ساخته‌شده از این قطعه موفقیت‌های بسیاری کسب کرده که از آن جمله می‌توان به دریافت جوایزی چون گلدن گلوب، اسکار و گرمی اشاره کرد.

همچنین این آهنگ در اقتباس لایواکشن سال ۲۰۱۷ نیز در کاوری به شکل دوئت توسط آریانا گرانده و جان لجند در تیتراژ پایانی خوانده شده است.

نمایش موزیکال «دیو و دلبر» به تهیه‌کنندگی مشترک ماهان حیدری و النا خلیلی، خرداد و تیرماه امسال در تالار وحدت اجرا می‌شود. علاقه‌مندان به تماشای این اثر می‌توانند از سایت تیوال بلیت آن را خریداری کنند.

5/5 - (10 امتیاز)