«جنگل سوگوار» در خانه هنرمندان نمایش نقد و بررسی می‌شود

هفتمین برنامه مرور فیلم‌های تاریخ معاصر سینمای ژاپن با نمایش «جنگل سوگوار» ساخته نائومی کاواسه در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

به گزارش روابط‌عمومی خانه هنرمندان ایران، پانصدوسومین برنامه و هفتمین جلسه از نمایش فیلم‌های تاریخ سینمای معاصر ژاپن با نمایش فیلم «جنگل سوگوار» به کارگردانی نائومی‌ کاواسه محصول سال ۲۰۰۷ میلادی روز دوشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۷ در سالن استاد شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

در این برنامه، مهدی ملک به عنوان منتقد و کارشناس حضور خواهد داشت.

کاواسه یکی از فیلم‌سازان محبوب جشنواره کن است. او در سال 1997 با اولین فیلم خود با نام «سوزاکو» برنده جایزه دوربین طلایی این جشنواره شد و در سال 2007 با فیلم «جنگل سوگواری» جایزه بزرگ داوران بخش مسابقه اصلی را گرفت.کاواسه سال 2009 جایزه کالسکه طلایی کن را دریافت کرد. فیلم‌های «شارا» (2003)،«هانزو» (2011)،«هنوز آب» (2014) و «تابندگی» (2017) ساخته او در بخش مسابقه جشنواره رقابت کردند و سال 2015 فیلم «پوره لوبیا شیرین» به کارگردانی او در بخش نوعی نگاه نمایش داده شد. کاواسه سال 2013 یکی از داوران بخش مسابقه اصلی جشنواره کن به ریاست استیون اسپیلبرگ بود و در سال 2014 ریاست داوران بخش سینه‌فونداسیون و فیلم‌های کوتاه را بر عهده داشت.

در خلاصه‌داستان «جنگل سوگوار» آمده: یک پرستار با یکی از بیماران خود در جنگلی سرگردان می‌شوند و آن‌جا سفری دو روزه، طاقت‌فرسا و روشنگر را آغاز می‌کنند.

4.3/5 - (7 امتیاز)