بازگشت سعید امیرسلیمانی به صحنه‌ی تئاتر

سعید امیرسلیمانی پس از چند سال دوری از صحنه‌ی تئاتر با نمایش «در گوش سالمم زمزمه کن» به‌عنوان بازیگر به صحنه برمی‌‎گردد.

به گزارش سایت هنردستان، سعید امیرسلیمانی (بازیگر و کارگردان باسابقه تئاتر، سینما و تلویزیون)،که پس از چند سال دوباره به عرصه‌ی تئاتر بازگشته، درباره‌ی نمایشی که روی صحنه می‌رود،گفت:«از ۱۸ خردادماه نمایش «در گوش سالمم زمزمه کن» را به کارگردانی ایرج راد روی صحنه دارم. من و ایشان، دو بازیگر نمایش هستیم که نقش ۲ پیرمرد مهاجر را بازی می‌کنیم که در پارک نشسته اند و اتفاقاتی را رقم می‌زنند».

امیرسلیمانی ادامه داد:«قرار است طی روزهای تعطیلات پیش رو،که منتهی به اجرای نمایش می‌شود، تمرین‌های نهایی را انجام بدهیم تا برای اجرا در روز چهارشنبه آماده باشیم. این اثر نمایشی قرار بود سال ۹۵ با تنظیم و اقتباس زنده‌یاد جعفر والی به صحنه برود که حتا گروه ۱۰ روز هم تمرین کرد اما متاسفانه آقای والی فوت شدند و اجرای نمایش منتفی شد».

این بازیگر با اشاره به این‌که قرار نبوده در نمایش جعفر والی بازی داشته باشد، عنوان کرد:«من به همراه جمشید مشایخی، جعفر والی، ولی‌الله شیراندامی، آزیتا لاچینی و … سال‌ها یک گروه تئاتر داشتیم و نمایش «در گوش سالمم زمزمه کن» را هم ابتدا آقای مشایخی و والی سال‌ها پیش برای تلویزیون ایران کار کردند که ما جزو تیم و همراه نمایش بودیم و پس از آن اجرا بود که در سال‌های اخیر، آقای والی تصمیم به اجرای مجدد نمایش گرفت.

این بازیگر باسابقه در پایان با اشاره به تجربه‌ی نمایش‌نامه‌خوانی این متن، بیان کرد:«پس از فوت آقای والی، ایرج راد تصمیم گرفت پروژه را به ثمر برساند. از این‌رو سال گذشته به مدت سه شب یک نمایش‌نامه‌خوانی از این اثر داشتیم و زمانی که با بازخورد خوب مخاطبان روبه‌رو شدیم، تصمیم گرفتیم کار را برای اجرای عمومی آماده بکنیم. تمرین‌ها را شروع کردیم و نمایش در حال حاضر آماده اجراست که امیدوارم مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد.

در خلاصه‌داستان نمایش آمده:«بودن یا نبودن؛ مساله این نیست».

موضوع نمایش‌نامه درباره‌ی دو پیرمرد مهاجر است که قصد خودکشی دارند اما تصمیم می‌گیرند به همین بهانه از روز آخری که زنده هستند، حسابی لذت ببرند.

«در گوش سالمم زمزمه کن» نوشته‌ی «ویلیام هنلی» است که با مدت‌زمان ۷۰ دقیقه از ۱۸ خردادماه ساعت ۲۰:30 در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود.

امیرسلیمانی آخرین‌بار سال ۹۵ نمایش «فراموش‌نامه» را با بازی خودش، سپند امیرسلیمانی و الهام پاوه‌نژاد در فرهنگسرای نیاوران به صحنه برده بود. این روزها نیز سریال «ساخت ایران۳» با بازی او از شبکه نمایش خانگی در حال پخش است. این بازیگر، فیلم سینمایی «سگ‌بند» را روی پرده‌ی سینما دارد.

3.1/5 - (15 امتیاز)