ساخته‌شدن «تاپ‌گان ۳» پس از شکستن رکورد «دزدان دریایی»

سازندگان فیلم «تاپ‌گان: ماوریک» پس از شکستن رکورد «دزدان دریایی کاراییب» به عنوان پرفروش‌ترین فیلم «روز یادبود» آمریکا، اکنون احتمال ساخته‌شدن فیلم سوم را مطرح می‌کنند.

بنا بر گزارش سایت هنردستان به نقل از ددلاین، در حالی که «تاپ گان: ماوریک» توانست با فروش «روز یادبود» در آمریکا، فروش نخستین تعطیلات آخر هفته‌ی خود را به رقم ۱۵۶ میلیون دلار برساند و از رکورد ۱۵۳ میلیون دلاری «دزدان دریایی ۳» عبور بکند، حالا به نظر می‌رسد احتمال ساخته‌شدن فیلم سوم هم وجود داشته باشد.

جری بروکهایمر (تهیه‌کننده‌ی فیلم) با طرح این پرسش که «چرا جهان باید ۳۶ سال منتظر می‌ماند تا کاپیتان ماوریک با بازی تام کروز برگردد»، می‌گوید به نظر می‌رسد این زمانی بود که باید فیلم «تاپ‌گان3» بازمی‌گشت.

او گفت: واقعاً هیچ‌وقت به ساخت آن نزدیک نشده بودیم و هرگز فیلم‌نامه‌ای نداشتیم. هیچ ایده‌ای برای این کار نداشتیم.

وقتی جوزف کوشینسکی (کارگردان) به پاریس رفت تا با تام کروز،که مشغول فیلم‌برداری «ماموریت غیرممکن ـ فال‌آوت» بود صحبت کند، می‌خواست مطمئن بشود می‌توان این فیلم را درست ساخت و آیا فیلم‌برداری در جت‌ها ممکن است؟ پس از آن تام کروز همراه شد و با پارامونت صحبت کرد و توپ به چرخش درآمد.

در اولین «تاپ‌گان3» نیز فیلم‌برداری از بازیگرانی که با جت‌ها پرواز می‌کردند انجام شده بود و این کار خیلی سخت بود و نمی‌شد فشار جاذبه را تحمل کرد. به همین دلیل با برنامه‌ریزی تام کروز بازیگران و سازندگان برای تحمل فشار جاذبه در ۳ هواپیمای مختلف به تمرین پرداختند و در نهایت سوار اف‌18‌ها شدند.

بروکهایمر افزود همچنان در حال کار روی یکی دیگر از فرنچایزهای «گنجینه‌ی ملی» است و برای ساخت «تاپ‌گان ۳» گرچه هیچ برنامه فوری و سریعی وجود ندارد اما موجی است که می‌شود سوار شد و باید این کار را کرد!

بروکهایمر و تام کروز برای افتتاحیه این فیلم پنج‌شنبه در لندن بودند و پس از آن راهی ژاپن شدند.

5/5 - (19 امتیاز)