راه‌یابی فیلم «زرد» به جشنواره‌ی TRT در ترکیه

فیلم کوتاه «زرد» به کارگردانی سحر محمودی و تهیه‌کنندگی محمدمتین کهن‌ترابی، جایزه‌ی بهترین فیلم چهارمین دوره جشنواره TRT (TRT world Citizen Humanitarian Film Festival) را دریافت کرد.

این جشنواره با محوریت حقوق بشر از تاریخ 27 می در ترکیه برگزار شد که فیلم «زرد» موفق به کسب جایزه‌ی سوم بهترین فیلم این جشنواره شد.

فیلم کوتاه «زرد» که به موضوع کودک‌همسری در ایران می‌پردازد، در جشنواره‌های بین‌المللی متعدد دیگری نیز حضور داشته است.

در این فیلم کوتاه بهناز پورفلاح،كيميا ملايي، آيناز جمعه‌نسب، نداشايان، هستي خليلي، علي‌اصغر آشوري، محسن رضازاده و عليرضا استادي به ایفای نقش می‌پردازند. بازنويسي فيلم‌نامه این اثر را سحر محمودي، لاله يوسفی و علي روحي به صورت مشترک انجام داده‌اند. دستيار اول كارگردان مهدي‌رضا عقابي و دستياران كارگردان علي وكيلي و لاله يوسفي هستند. مدیریت فیلم‌برداری این فیلم کوتاه بر عهده علی رنجبر بوده و دستیاران فیلم‌برداری جواد رنجبر، سید محمد حسینی، عباس عطایی و رضا گودرزی هستند.

پخش بین‌المللی این اثر را کمپانی Raw بر عهده دارد.

همچنین علیرضا واحدی نیز به عنوان اپراتور دوربین و اسماعيل علي‌زاده تدوینگر این پروژه است.

برنامه‌ريز، ارس رزاز، دستیار برنامه‌ریز، مهشید زاده‌رعیت و منشی صحنه، مهلا معصومی‌نژاد است. طراحی تيزر این فیلم را بهرام رامه بر عهده داشته و صدابردار فیلم داود قلی‌پور است. دستیار صدابرداری سالار سلیمی، صداگذار محمدحسين ابراهيمي،گریم مریم حسنی و کامیار آشوری‌نیا هستند. طراحی صحنه و لباس پروژه نیز محمد محمدی است.

دستیاران طراح صحنه و لباس نیز آرزو صابری، اشكان ميرزايي و آرش طاهريان هستند.

5/5 - (13 امتیاز)