واکنش انجمن صنفی نمایش ویدئویی آنلاین به لغو مجوز «فیلیمو» و «نماوا»: صداوسیما رگولاتوری بی‌طرف برای شبکه نمایش خانگی نیست

انجمن صنفی شرکت‌های نمایش ویدئویی آنلاین، با انتشار اطلاعیه‌ای نسبت به خبرهای منتشرشده در مورد لغو مجوز فیلیمو و نماوا از سوی ساترا واکنش نشان داد.

به گزارش روابط‌عمومی انجمن شرکت‌های نمایش ویدئویی آنلاین، متن اطلاعیه به شرح زیر است:

انجمن صنفی شرکت‌های ویدئویی آنلاین، در پی انتشار اخباری مبنی بر احتمال لغو مجوز پلتفرم‌های نماوا و  فیلیمو از سوی ساترا طی این اطلاعیه اعلام می‌کند:

«ما به عنوان انجمن صنفی شرکت‌های ویدئویی آنلاین بیش از همه بر ضرورت وجود یک نهاد ناظر و رگولاتور حوزه‌ی شبکه‌ی نمایش خانگی به شرط بی‌طرفی تاکید داریم و از تمام ارکان و شورا‌های عالی کشور تقاضا داریم یک رگولاتور بی‌طرف برای این حوزه انتخاب کنند؛ رگولاتوری که با تعامل سازنده و به دور از تضاد منافع، از رشد و پیشرفت این صنعت، مسرور و خشنود باشد و نه غمگين و افسرده!

تهیه‌کنندگان،کارگردانان و پلتفرم‌های شبکه‌ی نمایش خانگی به فعالیت در چارچوب قوانین و خطوط فرهنگی کشور اعتقاد دارند، ولی متاسفانه به دلیل عدم تعریف مرزهای صوت و تصویر فراگیر هر روز شاهد بسط قلمرو تنظیم‌گری صداوسیما هستیم و ‌این تضاد منافع، ما را با انتظارات و چارچوب‌های غیرقابل تولید و اجرا مواجه کرده است. این مساله برای اهالی فرهنگ و کسب‌وکارهای دانش‌بنیان در این شرایط سخت اقتصادی و مهاجرت جوانان نتیجه‌ای جز يأس و نااميدی ندارد.

انجمن صنفی شرکت‌های نمایش ویدیوئی آنلاین آمادگی کامل خود را برای شرکت در جلسات مشورتی و بررسی دقیق‌تر معضلات و مشکلات شرایط فعلی اعلام می‌دارد».

5/5 - (7 امتیاز)