از سویITI  و Unesco اهدا شد؛ دیپلم افتخار به نمایش «قیچی‌ای که دنبال کار می‌گشت»  اثر سعید زین‌العابدینی

نمایش «قیچی‌ای که دنبال کار می‌گشت»،که ویژه‌ی خردسالان در جشنواره‌ی کودک و نوجوان تفلیس برگزار شد، از سوی ITI و Unesco دیپلم افتخار کسب کرد.

به گزارش روابط‌عمومی این رویداد، جشنواره‌ی کودک و نوجوان تفلیس کشور گرجستان، از 10 تا 16 خردادماه در شهر تفلیس برگزار شد و نمایش «قیچی‌ای که دنبال کار می‌گشت» به نویسندگی محمدحسین ناصربخت و کارگردانی سعید زین‌العابدینی با اجرای موفق خود، دیپلم افتخار بهترین اجرای نمایش و بهترین طراحی و ساخت عروسک را از سوی موسسه بین‌المللی تئاتر (ITI) یونسکو در این جشنواره دریافت کرد. همچنین مریم آشوری از بازیگران نمایش،کاندیدای بهترین بازیگر شد.

این نمایش ویژه گروه سنی خردسال و کودک و از تولیدات طرح کتاب ـ تئاتر ـ مدرسه مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است و چندی پیش در پردیس تئاتر شهرزاد به مدت سی شب اجرا داشت که با استقبال بسیار خوب تماشاگران روبه‌رو شد.

در بازی ـ نمایش «قیچی‌ای که دنبال کار می‌گشت»، مریم آشوری و عبد آتشانی به عنوان بازیگر و بازی‌دهنده‌ی عروسک‌ها، مژده ذکریاپور طراح صحنه و سازنده‌ی عروسک، مجتبی گیویان طراح نور، عباس شاه‌چراغی دستیار کارگردان، ریحانه مطهری و روژین ستاری مسئول روابط‌عمومی و روشنک کریمی مسئول تبلیغات مجازی و رسانه همکاری داشتند. عبد آتشانی آهنگسازی این نمایش را نیز به انجام رسانده بود.

این اثر روایت استاد آهنگری است که در کارگاهش قیچی تیزی می‌سازد و آن را برای روز مبادا گوشه‌ای می‌گذارد. پس از چند روز، قیچی احساس تنهایی و طردشدن می‌کند و برای پیداکردن یک کار خوب از مغازه بیرون می‌رود.

گفتنی است موسسه بین‌المللی تئاتر (ITI) یک موسسه غیردولتی زیر نظر یونسکو است که در زمینه هنرهای نمایشی فعالیت دارد. علاوه بر این، انجام فعالیت‌های مشترک از طرف سازمان‌های مرتبط با یونسکو با هدف بسط و توسعه تئاتر به عنوان زبانی جهانی برای انتقال مفاهیم مشترک انسانی در جهان از دیگر ماموریت‌های این موسسه بین‌المللی است.

5/5 - (11 امتیاز)
هنرهای تجسمی

«آبی» افتتاح می‌شود

نمایشگاه انفرادی «آبی» شامل آثار شهرزاد لک جمعه آینده افتتاح می‌شود. به گزارش هنردستان ،  نمایشگاه انفرادی «آبی» با آثاری از شهرزاد لک روز جمعه،

ادامه مطلب »