صدای شنیدنی رادیوسلامت در ایام تابستان

«صدیقه اعتمادسعید» مدیر رادیوسلامت با اشاره به این‌که شبکه رادیویی سلامت برای تابستان امسال با ویژه‌برنامه‌های متنوع مهمان لحظه‌های مخاطبانش خواهد بود، تاکید کرد برنامه‌ها با رویکرد خبری، اطلاع‌رسانی با محتوایی شاد و امیدبخش روانه آنتن می‌شود.

به گزارش روابط‌عمومی رادیوسلامت،«صدیقه اعتمادسعید» درباره برنامه‌هایی که قرار است تابستان روانه آنتن بشود، می‌گوید: رادیوسلامت امسال تابستان هم مهمان لحظه‌های مخاطبانش خواهد بود و به قرار همیشگی با رصد نیازها و درخواست‌های مردم عزیز و شنوندگان فهیم رادیو، برنامه‌هایی را در سه محور اصلی برای مخاطبانش تدارک دیده است. طبق وظیفه ذاتی رسانه خبر، اطلاع‌رسانی و سرگرمی از عمده فعالیت‌های رسانه است که در یک رسانه تخصصی مانند رادیوسلامت این بخش‌ها با محوریت سلامت طراحی شده است.

او ضمن اشاره به برنامه‌های صبحگاهی عنوان می‌کند: برنامه صبحگاهی با عنوان «به زندگی سلام کن» با رویکرد خبری، اطلاع‌رسانی و با محتوایی شاد و امیدبخش در قالب بخش‌های متنوع هر روز از شنبه تا پنج‌شنبه همراه مخاطبان خواهد بود. یکی از بحث‌های مهم در سلامت بحث پیشگیری است. در همه جوامع پیشرفته، توسعه‌یافته و رو به‌رشد پیشگیری امری واجب و مقدم بر درمان است و بر مبنای همین قاعده در دو بخش کمربندی یکی ساعت 8:15 صبح با عنوان فراسو و دیگری ساعت 15 با عنوان مجله پزشکی به انواع بیماری‌ها و روش‌های پیشگیری از آن‌ها می‌پردازیم.

مدیر رادیوسلامت با تاکید بر این موضوع که تابستان زمان مناسبی برای برنامه‌ریزی جهت اوقات فراغت اقشار مختلفی از جامعه مانند دانش‌آموزان است، ادامه می‌دهد: همان‌طور که می‌دانید فراغت به معنای بی‌کاری نیست، بلکه فارغ‌شدن از یک مسئولیت و پرداختن به فعالیت‌های  دیگر است. بنابراین در برنامه‌های خانواده‌محور، شاد و سرگرم‌کننده از قبیل «خونه‌زندگی» و «عصری نو»، سعی داریم تابستانی شاد و دل‌چسب برای شنوندگان داشته باشیم. تابستان امسال با مسابقات مختلف، بخش‌های کوتاه سرگرم‌کننده، برنامه‌های طنز سلامت‌محور از جمله نیشتر و نیشگون قطعاً صدای رادیوسلامت شنیدنی‌تر خواهد بود.

او بیان می‌کند: با توجه به آثار روانی ـ اجتماعی کرونا در جامعه برنامه «با هم حرف بزنیم»، مهارت‌های کنترل اضطراب و استرس و تاب‌آوری اجتماعی را با حضور کارشناسان بررسی و راه‌های کاربردی ارائه می‌دهد. با برنامه «مثبت تربیت» در ایام تابستان آموزش پدر و مادرها در حوزه تربیت جنسی مورد توجه رسانه قرار دارد و سه‌شنبه‌ها با حضور کارشناسان به سوالات مخاطبان‌مان جواب می‌دهیم.

اعتمادسعید درباره پخش برنامه‌هایی با محوریت آبله میمونی می افزاید: یکی از مواردی که امروز به کرات از ما پرسیده می‌شود، در خصوص آبله میمونی و امکان شیوع آن است. لازم است نکته‌ای را توضیح بدهم، برای آن‌که یک بیماری تبدیل به یک عالم‌گیری یا پاندمی شود الزاماتی باید وجود داشته باشد. از جمله توانایی‌های عامل بیماری (ویروس، باکتری، …)، روش‌های سرایت و طرق انتقال، سازگاری‌های محیطی و بسیاری موارد دیگر. آبله میمونی به ذاته بیماری نیست که مانند کووید 19 یا انواع آنفولانزاها به این سرعت و حجم سرایت بیابد و خطر کلی ابتلا به آبله میمونی هنوز برای عموم مردم کم است.گرچه باید منتظر بود و تغییرات ژنتیک این ویروس را رصد کرد تا بتوان در مورد همه‌گیری آن اظهار نظر کلی داشت. بنابراین  آن‌چه باید مخاطبان ما در خصوص پیشگیری از این بیماری بدانند اینست که دست‌ها را به طور دقیق و مرتب بشویند. از دست‌زدن به سطوح آلوده اجتناب و کماکان از ماسک استفاده بکنند.

او تصریح می‌کند: در خصوص بیماری کووید هم لازم به یادآوری است که هنوز هیچ‌کدام از سازمان‌های متولی سلامت نه در سطح جهان و نه در سطح کشور پایان همه‌گیری کرونا را اعلام نکرده‌اند و ممکن است تغییری در جهش این ویروس و اوج دوباره آن داشته باشیم. بنابراین با یادآوری مصائب دو سال گذشته، توصیه می‌کنیم تا پایان این همه‌گیری و اعلام مراجع رسمی صبوری بکنید و با استفاده از ماسک و رعایت نکات بهداشتی به سلامت خودمان، خانواده های‌مان و افراد جامعه کمک بکنیم.

اعتمادسعید در پایان می‌گوید: آن‌چه امروز و در حال حاضر جامعه ما به آن نیاز دارد، شادی، نشاط، امید و افزایش سرمایه‌های اجتماعی‌ست و لازمه همه این‌ها خودمراقبتی و ارتقای سلامت است. در این راستا بزرگ‌ترین مشاور و سرمایه ما مخاطبان هستند که امیدواریم همچون گذشته با تماس‌ها و پیشنهادهای‌شان ما را حمایت بکنند.

5/5 - (11 امتیاز)
ادبیات خارجی

فراخوان شعر Winchester 2024

فراخوان شعر Winchester 2024منتشر شد . به گزارش هنردستان ، جشنواره شعر Winchester واقع در انگلستان از تمامی شاعران سراسر دنیا دعوت می کند تا

ادامه مطلب »