بررسی روان‌شناختی کتاب «پل معلق» در رادیوسلامت

برنامه «داستان‌ها و آدم‌ها» به تهیه‌کنندگی سارا شریفی،که به بازخوانی ماجرای زندگی آدم‌هایی اختصاص دارد که در داستان‌ها به نگارش درآمده، این هفته کتاب «پل معلق» را بررسی خواهد کرد.

به گزارش روابط‌عمومی رادیوسلامت، سارا شریفی، تهیه‌کننده برنامه «داستان‌ها و آدم‌ها» در این‌باره بتوضیح داد: در این برنامه داستان‌های کوتاه ایرانی و خارجی خوانده و از منظر روان‌شناسی تحلیل و بررسی می‌شود. این برنامه ساعت 19:10 دقیقه روزهای سه‌شنبه به مدت نیم‌ساعت از رادیوسلامت پخش می‌شود. هر داستان علاوه بر آن‌که خواننده را با دنیای خیال آشتی می‌دهد، الگویی‌ست برای خواننده تا از خلال خوانش داستان، درون خود را کندوکاو کند و دردهای خود را شفا ببخشد. این تاثیر کتابخوانی بر آرامش و سلامت روان است.

او تاکید کرد: این هفته، روز سه‌شنبه 24 خردادماه مجموعه‌داستان کوتاه «پل معلق» به نویسندگی آلیس مونرو و ترجمه مژده دقیقی را بررسی خواهیم کرد. در این برنامه دکتر پروین ناظمی روان‌شناس حضور دارد و درباره مفاهیم کتاب صحبت خواهد کرد.

کتاب‌های نویسندگان خارجی از جمله کتاب‌های اروین یالوم، آنا گاوالدا، اریک امانوئل اشمیت، آلیس مونرو، آلبا دسس پدس، مت هیگ و هاروکی موراکامی در برنامه بازخوانی شده است.

در خلاصه‌داستان این کتاب آمده: زن، یک بار ترکش کرده بود. دلیل اصلی‌اش خیلی پیش‌پا افتاده بود: با چند خلاف‌کار جوان (خودش اسم‌شان را گذاشته بود «اراذل»)، دست‌به‌یکی کرده و کیک زنجبیلی او را لمبانده بودند.کیک را تازه پخته بود و می‌خواست بعد از جلسه آن روز عصر، با آن از مهمان‌ها پذیرایی بکند. بی‌آن‌که توجه کسی را جلب کند ـ دست‌کم توجه نیل‏ و آن اراذل را ـ از خانه آمده بود بیرون و رفته بود نشسته بود توی یک ایستگاه سرپوشیده در خیابان اصلی که اتوبوس‌های شهری، روزی دو بار آن‌جا توقف می‌کردند.

5/5 - (1 امتیاز)