«مجموعه‌های استردادی اشیاء تاریخی» در موزه ملی جمع شدند

هنردستان: مدیر موزه ملی ایران از برگزاری «نمایشگاه مجموعه‌های استردادی اشیای فرهنگی، تاریخی: دستاوردهای دیپلماسی فرهنگی» در موزه ملی ایران خبر داد.

 

به گزارش هنردستان، به‌ نقل از روابط‌ عمومی موزه ملی ایران، جبرئیل نوکنده گفت: در این نمایشگاه دستاورد تلاش و کوشش میراث‌بانان سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و دولتمردان وزارت امور خارجه در دولت تدبیر و امید برای بازگرداندن چهار محموله از آثار تاریخی و فرهنگی کشورمان در معرض دید عموم قرار می‌گیرند.

 

 

او با بیان اینکه نمایشگاه «مجموعه‌های استردادی اشیای فرهنگی، تاریخی: دستاوردهای دیپلماسی فرهنگی» به‌ مناسبت سی‌وهشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برپا می‌شود، ادامه داد: آثار محوطه باستان‌شناسی چغامیش در استان خوزستان که از کشور آمریکا بازگردانده شد و همچنین اشیاء محوطه باستانی خوروین استان البرز که از کشور بلژیک به کشورمان بازگردانده شد در این نمایشگاه به‌نمایش درمی‌آید.

 

او همچنین با اشاره به اینکه اشیای حاضر در این نمایشگاه درمجموع ۵۵۰ شیء خواهد بود، اضافه کرد: دو مجموعه دیگر که محل کشف آن‌ها نامعلوم است، شامل مُهرهای ساسانی که از کشور آمریکا بازگردانده شده و آثاری از هزاره سوم تا دوران اسلامی که از ایتالیا به کشورمان بازگردانده شده، در این نمایشگاه نمایش داده خواهند شد.

 

به گفته وی، این نمایشگاه دوشنبه ۱۸ بهمن تا پایان بهمن دایر است و در صورت استقبال مردم تا اسفند نیز تمدید می‌شود.

 

منبع: ایسنا

امتیاز دهید