فرصت‌های شغلی حوزه مد و لباس در سال “اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال”

هنردستان : عطیه پژم: صنعت پوشاک در ایران می‌تواند یکی از حوزه‌های مهم کشور برای ایجاد فرصت‌های شغلی در سال “اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال” باشد.

 

نیروی انسانی فعال در صنعت پوشاک کشور طی سالیان اخیر رشد چشم‌گیری داشته و به‌رغم تمامی مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها اما طبق اخبار منتشرشده، حداقل ۲۸۰ هزار نفر اشتغال مولد در این صنعت دارند و می‌توان طی برنامه ششم ۶۰۰ هزار شغل جدید برای صنعت پوشاک ایجاد کرد.

در حقیقت صنعت پوشاک در ایران می‌تواند یکی از حوزه‌های مهم کشور برای ایجاد فرصت‌های شغلی در سال “اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال” باشد.

صنعتی که در دهه هفتاد توانمندی خود را در رقابت با پوشاک ترکیه در بازار اروپا به اثبات رساند، همچنان به دنبال حمایت مسئولان است تا سهم خود را در بازار جهانی به دست آورد و بازار پرمصرف داخلی‌اش را از دست رقبای خارجی نظیر چین و ترکیه خارج کند.

از مهم‌ترین اتفاقات درخور توجه این حوزه با هدف افزایش فرصت‌های شغلی می‌توان به طرح تأسیس شهر ویژه پوشاک به وسعت ۱۵۰ هکتار در حاشیه اتوبان تهران قم برای احداث ۳۰۷ واحد صادراتی تولید پوشاک، مراکز عرضه مستقیم و راه‌اندازی مدارس بین‌المللی طراحی و تکنولوژی دوخت اشاره کرد.

همچنین ساماندهی واردات پوشاک بر اساس حفظ منافع ملی به وزارت صنعت، معدن و تجارت و التزام نمایندگان نشان‌های خارجی پوشاک مبنی بر تعهد تولید حداقل ۲۰ درصد از واردات پوشاک در داخل کشور و تعهد صادرات ۵۰ درصد از آن و الزام به فروش مستقیم پوشاک وارداتی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای مجهز به صندوق فروش متصل به درگاه سازمان امور مالیاتی از سال 94 تا به اکنون اشاره کرد که همگی به افزایش فرصت‌های شغلی حوزه مد و لباس در سال “اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال” کمک کرده‌اند.

در حقیقت افزایش تولید در صنعت مد و لباس کشور، چراغ اشتغال را نیز روشن می‌کند و با یکی از معضلات اساسی کشور و نگرانی‌های خانواده‌ها در زمینه بیکاری مبارزه می‌شود.

منبع : هنرآنلاین 

امتیاز دهید