اکران «آتابای» نیکی کریمی در سینماهای اقلیم کردستان عراق

اکران فیلم سینمایی «آتابای» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی نیکی کریمی همزمان با حضور و اکران‌های جهانی از اواخر این هفته در سینمای شهرهای سلیمانیه، اربیل و دهوک در اقلیم کردستان آغاز می‌شود.

به گزارش سایت هنردستان، فیلم سینمایی «آتابای» (Atabai) به کارگردانی و تهیه‌کنندگی نیکی کریمی، نویسندگی هادی حجازی‌فر و نیکی کریمی و بازی تعدادی از بازیگران سینمای ایران از جمله هادی حجازی‌فر، سحر دولتشاهی، جواد عزتی، دانیال نوروش، یوسفعلی دریادل، مه‌لقا می‌نوش، معصومه ربانی‌نیا و میرمجید حسینی هم‌زمان با حضور و اکران‌های جهانی از روز پنج‌شنبه 9 تیرماه (30 ژوئن 2022) در سینما «سالم» شهر سلیمانیه، در سینما «امپایر» پردیس سینمایی «فامیلی مول» شهر اربیل و نیز سینما «دهوک مول» شهر دهوک در اقلیم کردستان عراق اکران می‌شود.

فیلم «آتابای» محصول سال 2019 ایران با مدیریت محمد توریوریان و با همکاری وزارت فرهنگ، هنر و جوانان (روشنبیری و لاوان) حکومت اقلیم کردستان عراق، خانم مهری فریقی مسئول کمپانی «کلاسی ویژن» و «ای فیلم‌پرو» به مدیریت علی غیاثیوند پخش‌کننده بین‌المللی این فیلم، در سینماهای شهرهای مختلف اقلیم کردستان اکران می‌شود.

این فیلم که نخستین ‌بار در سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و نامزد دریافت سیمرغ بلورین در ۵ بخش و همچنین فیلم برگزیده منتقدان و نویسندگان ماهنامه فیلم در شماره اسفند ماه ۱۳۹۸ شد، در جشنواره‌های مختلف بین‌المللی فیلم از جمله چهلمین دوره جشنواره قدیمی فیلم «کمبریج» در انگسلتان و مورد تایید آکادمی هنرهای فیلم و تلویزیون بریتانیا «بفتا» BAFTA، جشنواره فیلم «آسیا پاسیفیک» در استرالیا، جشنواره فیلم «داکا» در بنگلادش، جشنواره فیلم «پونا» در هندوستان، جشنواره  فیلم «صوفیه منار» در بلغارستان و … حضور داشته است.

«آتابای» در چهاردهمین دوره جشن بزرگ منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران هم توانست 5 جایزه اصلی از جمله؛ جایزه بهترین فیلم، جایزه بهترین کارگردانی، جایزه بهترین فیلم‌نامه، جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای جواد عزتی و همچنین جایزه بهترین موسیقی متن برای استاد حسین علیزاده را از آن خود کند.

در خلاصه‌داستان فیلم آمده: کاظم آتابای چهل‌ساله به همراه پدر و خواهرزاده‌اش در پیرکندی زندگی می‌کند.

گفتنی است نیکی کریمی این روزها داوری بخش مسابقه بین‌الملل بیست‌ویکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «ترایبکا» (Tribeca) به دبیری «رابرت دنیرو» در آمریکا را بر عهده دارد.

4.7/5 - (19 امتیاز)
فیلم کوتاه

فیلم کوتاه «تگرگ» کلید خورد

یک قصه دراماتیک درباره تردید‌ و تحیر فیلمبرداری فیلم کوتاه داستانی «تگرگ» به تهیه‌کنندگی حمیدرضا منتظری و کارگردانی مریم صالح‌پور در قم آغاز شد. به گزارش

ادامه مطلب »
هنرهای تجسمی

فراخوان طراحی پوستر TPAM 2024 

فراخوان طراحی پوستر TPAM 2024 منتشر شد . به گزارش هنردستان ، این رقابت توسط دوسالانه ی بین المللی Theatrical Posters Armenia 2024 برگزار می شود و به عنوان یک پلت فرم معتبر جهانی از

ادامه مطلب »