آغاز “کسی جرج را نشناخت” در تماشاخانه استاد مشایخی

هنردستان: امیرحسین علیپور کرگردان نمایش “کسی جرج را نشناخت” می‌گوید با نمایش مقطعی از جنگ جهانی دوم تلاش کرده تا به معضلات زندگی انسان معاصر بپردازد.

به گزارش هنردستان، نمایش “کسی جرج را نشناخت” که به تازگی اجرای خود را در تماشاخانه استاد مشایخی آغاز کرده است، اثری است که با نمایش مقطعی از جنگ جهانی دوم تلاش می‌کند تا به معضلات زندگی انسان معاصر بپردازد. امیر حسین علیپور کارگردان این نمایش ضمن بیان این مطلب درباره داستان نمایش گفت: داستان این نمایش که بر اساس طرحی از خودم توسط زینب آقاجانپور نوشته شده است، مربوط به سال‌های جنگ جهانی دوم است. همه جا آشوب است و ما بازتاب این آشوب را در تیمارستان می‌بینیم.

 

این نمایش داستان زندگی مردان و زنانی که در تیمارستان به سر می‌برند. بیمارانی که گویی خود را گم کرده‌اند و در واقع بین عقلانیت و دیوانگی به سر می‌برند و برای پیدا کردن خود مجبور می‌شوند به گذشته بازگردند و آن را واگویه کنند. اما نکته اصلی زمانی است که سر انجام نوبت به پرستار تیمارستان، شارلوت می‌رسد؛ او زنی درونگرا و عصبی است که هیچکس از او خوشش نمی‌آید. همگی از او می‌خواهند از گذشته‌اش بگوید، گذشته‌ای که بازتاب آن در اخلاق و رفتار و زندگی حال او تاثیر گذاشته است و شارلوت بعد از بیان گذشته خود حالا خود را همانند بیماران تیمارستان می‌بیند.

 

علیپور در خصوص شیوه اجرایی نمایش نیز گفت: شیوه اجرایی من در اصل رئالیستی است اما تلاش کردم که به نوعی فضای تک‌گویی را که در کار قبلی خود “کنتراست” هم تجربه کردم اینجا به شکلی پخته‌تر و در قالب صحنه‌هایی متنوع و حتی چند شخصیتی بازآزمایی کنم.

 

امیرحسین علیپور که علاوه بر کارگردانی این نمایش طراحی صحنه و نور کار را نیز برعهده داشته است، کارگردانی را به طور آکادمیک در دانشگاه هنر و معماری آموخته است و علاوه بر این به بازیگری و طراحی صحنه نیز پرداخته است که از جمله آن آثار می‌توان به نمایش “مخمصه” به کارگردانی امید عزیزی اشاره کرد که طراحی صحنه و لباس و نور آن نمایش را علاوه بر بازیگری بر عهده داشته است.

 

لازم به ذکر است که نمایش “کسی جرج را نشناخت” هر روز ساعت 17:15 در سالن استاد مشایخی اجرا می‌شود، در این نمایش بازیگرانی چون  امیرحسین بختیاری، یزدان دارابی، فاطمه زارع، زهرا طهاری، فرزین عوض‌زاده، نیما سید موسوی، سپیده محمد ترشانی، محمد مرادی و ارین یوسفی به ایفای نقش می‌پردازند.

 

منبع: هنرآنلاین

امتیاز دهید