«گل یا پوچ» در رادیو نگاه تازه‌ای به اعتیاد دارد

برنامه «گل یا پوچ» با محوریت اعتیاد روزهای پنج‌شنبه از رادیوسلامت پخش می‌شود و یکی از بخش‌های برنامه با نام «به من بگو چرا؟» مهارت نه‌گفتن را آموزش می‌دهد.

به گزارش روابط‌عمومی رادیوسلامت، میلاد صفویان، سردبیر برنامه درباره برنامه «گل یا پوچ» می‌گوید: این برنامه با محوریت اعتیاد روزهای پنج‌شنبه ساعت 12:30 دقیقه تا 13:10 دقیقه روانه آنتن رادیوسلامت می‌شود. البته برنامه «گل یا پوچ» قدمت طولانی دارد و سال‌ها با نام «تا رهایی» از شبکه سلامت پخش می‌شد اما با تغییر نام سعی کرده‌ایم ایده‌های تازه را به برنامه تزریق بکنیم. موضوع برنامه روز پنج‌شنبه 16 تیرماه به مبحث «هستم اما نیستم» اختصاص دارد و این‌که از دست‌دادن قدرت تصمیم‌گیری و روبه‌روشدن با تمام خطرات در صورت افتادن در دام اعتیاد منجر به چه عواقبی می‌شود، می‌پردازیم. دکتر فروغ اسرافیلیان، روان‌شناس و مدرس دانشگاه در برنامه حضور دارد و در این برنامه صحبت می‌کند.

میلاد صفویان

او ادامه می‌دهد: در این برنامه سعی کرده‌ایم نگاه تازه‌ای به مقوله اعتیاد داشته باشیم، چون برنامه‌هایی از این‌دست از شبکه‌های مختلف تلویزیون و رادیو پخش می‌شود. ما به جای این‌که معتاد را به عنوان متهم نگاه بکنیم از منظری بالاتر نگاه می‌کنیم تا همه جوانب آسیب‌های این معضل را با حضور کارشناسان برنامه مورد توجه قرار بدهیم.

صفویان با اشاره به این‌که برنامه با زبان عام برای مخاطبان پخش می‌شود، می‌گوید:گرچه موضوع خاص است اما ما با حضور کارشناسان برنامه در اتاق فکر همیشه به این موضوع تاکید می‌کنیم که باید زبان برنامه عام باشد تا اگر شنونده برنامه یک نوجوان هم بود برنامه برایش داده‌ای داشته باشد. برنامه «گل یا پوچ» زنگ هشدار برای خانواده‌هاست و سعی می‌کنیم مهارت لازم را در این‌باره به آن‌ها آموزش بدهیم.

مشاور برنامه درباره آیتم‌های برنامه توضیح می‌دهد: در آیتم «به من بگو چرا» مهارت‌های نه‌گفتن آموزش داده می‌شود و آیتم «تا رهایی» هم قراری بین ما و شنوندگان است. تهیه‌کننده برنامه فاطمه بی‌تقصیر است.

5/5 - (1 امتیاز)