گالری «شیدایی» میزبان نمایشگاه کاتارسیس می‌شود

«کاتارسیس» عنوان نمایشگاه گروهی نقاشی، ویدئو و آرت و حجم «انیس بیک‌زاده، مریم رادمهر، دنیا رستمی، هستی طباطبایی و فاطمه منصوری است که توسط «دنیا رستمی» گردآوری شده و از هفدهم تیرماه تا هفتم مردادماه در گالری «شیدایی» در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

به گزارش روابط‌عمومی این نمایشگاه، دنیا رستمی درباره برگزاری این نمایشگاه گفت:«کاتارسیس» عنوان نخستین نمایشگاه گروهی جمع پنج‌نفره ماست و وجه اشتراک تشکیل این گروه هم‌کلاسی‌بودن در دانشگاه هنر و تداوم دوستی‌مان بوده است.

او گفت: این گروه را اواخر شهریورماه سال گذشته پس از فراگیری بیماری کرونا با حضور چهار نفر شکل دادم. اعضای گروه هر یک در گوشه‌ای از جهان زندگی می‌کنند و سعی کردیم با وجود اختلاف زمان و مکان سر ساعت‌های معینی با هم ارتباط بگیریم، موسیقی مشترکی گوش بدهیم و سعی بکنیم فضاهای مشترکی را ایجاد کرده و با هم فعالیت‌هایی برای گسترش دایره‌المعارف ذهنی هنرمان داشته باشیم. در فروردین‌ماه سال جاری مریم رادمهر نیز به جمع ما پیوست.

رستمی ادامه داد: به مرور به واسطه دغدغه‌های مشترکی که داشتیم، تصمیم گرفتیم حول محور موضوع زن و رنجی مشترکی که هر یک به نوعی در زندگی‌مان تجربه کرده‌ایم آثاری را تحت عنوان کاتارسیس که به معنای تزکیه است، خلق بکنیم و تعدادی از آثاری را که در این مقطع زمانی خلق کرده‌ایم در قالب نمایشگاه گروهی به نمایش بگذاریم.

رستمی ادامه داد: امیدوارم فعالیت گروه ما تداوم داشته باشد و به مرور شاهد برپایی نمایشگاه‌های انفرادی و جمعی گروه‌مان در سایر شهرهای ایران و خارج از کشور باشیم.

در این نمایشگاه 20 اثر نقاشی، حجم و ویدئوآرت به نمایش گذاشته می‌شود.

نمایشگاه «کاتارسیس» از 17 تیرماه تا هفتم مردادماه میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.گالری روزهای یکشنبه تعطیل است.

5/5 - (1 امتیاز)