افتتاح نمایش “آدم، آدم است” با حضور جمشید مشایخی

هنردستان: شب گذشته نمایش “آدم، آدم است” به کارگردانی حبیب آ… دانش با حضور پیشکسوت عرصه بازیگری، استاد جمشید مشایخی افتتاح شد.

 

به گزارش هنردستان به نقل از روابط عمومی مرکز تئاتر مولوی، در ابتدای این مراسم؛ امیرحسین حریری رئیس مرکز تئاتر مولوی ضمن خیرمقدم و تبریک سال نو به مخاطبان زیادی که برای افتتاح این نمایش به تئاتر مولوی آمده بودند گفت: پس بازسازی صورت گرفته و فعالیت گوناگون علمی، آموزشی و هنری یکساله ی این مرکز؛ جای خوشحالی است که تئاتر مولوی به یک جریان علمی-هنری تبدیل شده است.  بدون شک شور و اشتیاق و حضور و مشارکت سازنده دانشگاهیان در برنامه‌های تالار مولوی الگوی های ارزنده ای را در حوزه‌های مختلف هنر نمایش عرضه خواهد کرد که بی شک این مهم  یکی از ویژگی‌ها و اهداف تئاتر دانشگاهی است.
 

حریری با تشکر از حضور و حمایت استاد مشایخی از آثار جوانان افزود: حضور مغتنم ایشان در این مجموعه دانشگاهی حاوی پیام مهمی است که نشانگر دغدغه و آینده نگری این هنرمند   بزرگ است.

 

وی با اشاره به نمایشنامه‌ی آدم، آدم است نوشته برتولت برشت گفت: اجرای این متن حمیت و انگیزه‌ی بالایی می‌طلبد و آقای حبیب الله دانش که از کارگردانان جوان و سختکوش عرصه دانشگاهی هست طی یک پروسه‌ی یکساله ی مطالعاتی و تمرین با تعدادی از هنرجویان آن را برای اجرا آماده کرده است.

 

در ادامه مراسم؛ استاد مشایخی با حضور در جایگاه گفت: سال‌ها پیش من در اکران یک فیلم ایتالیایی که با حضور بازیگرانش برگزار می‌شد، به جمشید لایق گفتم انتخاب بازیگران این فیلم که دو بازیگر زن و مرد ایتالیایی در آن ایفای نقش می‌کردند به لحاظ عدم تناسب زیبایی چهره‌هایشان اشتباه است، چون یکی به نظر زیباتر از دیگری بود، اما پس از گذشت زمان اندکی از فیلم متوجه شدم زود قضاوت کرده‌ام و وقتی هنر بازیگری بازیگران را دیدم به نظرم آمد آن‌ها زیباترین هستند.

 

این پیشکسوت بازیگری افزود: مقصودم از گفتن این خاطره اینست که هنر افراد را بر زیبایی‌شان اولویت دهید نه آنکه برای انتخاب بازیگران بر اساس زیبایی و شهرت و ثروت سراغ افراد بروید. پس بدانید که زیبایی شما در گرو هنر شماست.

 

بازیگر نقش کمال الملک با اشاره به آسیب‌های جدی که حوزه تولید هنر وجود دارد عنوان کرد: نباید شهرت در یک زمینه ای باعث شود که بدون تخصص وارد عرصه هنر شویم. تئاتر جای کسانی که بدون زحمت و ممارست و دانش می‌خواهند مطرح شوند نیست.  این هنرمند پیشکسوت در بخش پایانی صحبت‌هایش اظهار داشت: هنرمندان جوان و تحصیلکرده، اساتید من هستند و به من شوق زندگی را می‌آموزند.

 

حبیب الله کارگردان نمایش آدم آدم است نیز در سخنان کوتاهی اظهار داشت: افتخاری بالاتری از این نیست که در یک مکان دانشگاهی نمایشی که مدت‌ها برای آن زحمت کشیده‌ایم توسط یکی از اسطوره‌های هنر این کشور افتتاح شود. من به پاس حضور استاد مشایخی کلاه از سر بر می‌دارم و بر دستانشان بوسه می‌زنم.

 

این مراسم با حضور هنرمندان و چهره‌های همچون تهمینه میلانی، محمد نیک بین، ارمغان بهداروند، امیرحسین شفیعی، احسان فلاحت پیشه و رئیس اداره ارشاد شهرستان بهارستان برگزار شد.

 

منبع: هنرآنلاین

امتیاز دهید