یوسفی‌نژاد: سینمای منطقه‌ی آذربایجان در مسیر رشد است

اصغر یوسفی‌نژاد گفت: سینما و فیلمسازان در منطقه‌ی آذربایجان در مسیر رشد و توسعه قرار دارد. 

به گزارش روابط‌عمومی پانزدهمین جشنواره فیلم تبریز، اصغر یوسفی‌نژاد،کارگردان سینما، با اشاره به این مطلب اظهار کرد: نقطه قوت سینمای منطقه‌ی آذربایجان و تبریز که به عنوان بخشی از سینمای ایران در حال فعالیت است، مختصات بومی و منطقه‌ای آنست که زبان، معرفی فرهنگ و پتانسیل‌های منطقه‌ای و نیروی انسانی کارآمد در این حوزه، ویژگی اساسی آن است. 

او افزود: البته همین ویژگی‌ها گاهی محفلی برای نقطه‌ضعف می‌شوند که زبان بومی نیز یکی از آن‌هاست، زیرا در کشور ما تسلط کافی به زبان ترکی وجود ندارد و همین موضوع باعث محدویت در ارتباط می‌شود. 

یوسفی‌نژاد تاکید کرد: اما این امر با استمرار و جاافتادن تماشای فیلم با زیرنویس،که در تمام دنیا نیز مرسوم است، این مشکل را حل خواهد کرد و مخاطب نیز به مرور به این نحو از تماشای فیلم عادت خواهد کرد. 

این کارگردان سینما خاطرنشان کرد: سینما، فیلم‌ها و فیلم‌سازان منطقه آذربایجان در مسیر رشد قرار دارند و گام‌های اساسی در راه ارتقای کیفی این حوزه مشهود است اما به نظر می‌رسد ضعف اساسی ما تمرکز روی فیلم‌نامه به ویژه فیلم‌نامه‌های کوتاه و بومی است. 

او گفت: فیلم‌سازان این حوزه باید تفاوت فیلم‌نامه تلویزیونی، سریال، فیلم بلند را با فیلم‌نامه کوتاه تشخیص بدهند و برخی از فیلم‌سازان این عرصه و از راهکار فشرده‌کردن ساختار تلویزیونی و سینمایی را برای فیلم کوتاه پیش گرفته‌اند و بی‌شک این نوع فیلم‌نامه‌نویسی موفقیتی به همراه نخواهد داشت. 

یوسفی‌نژاد ادامه داد: نحوه معرفی و به تصویرکشیدن مختصات منطقه به عنوان یک نشان یا المان که بتواند جذابیت فرهنگی داشته باشد نیز از نکاتی‌ست که توجه ویژه‌ای می‌طلبد. 

اصغر یوسفی‌نژاد در پایان گفت:گرچه رقابت باعث رشد کیفی فیلم‌ها و شناخته‌شدن استعدادها می‌شود اما در جشنواره‌ها مهم‌تر از رقابت، عرضه و دیده‌شدن فیلم‌هاست. 

گفتنی است پانزدهمین جشنواره فیلم تبریز از 26 تا 29 تیرماه در پردیس سینمایی ستاره‌باران برگزار خواهد شد. 

اصغر یوسفی‌نژاد
4.4/5 - (7 امتیاز)