درگذشت ناگهانی دو هنرمند سینما و تلویزیون در یک روز؛ «روح‌الله مفیدی» و «اسماعیل شنگله» هم رفتند

روح‌الله مفیدی (بازیگر سینما و تلویزیون) صبح دیروز جمعه ۲۴ تیرماه در منزل خود درگذشت. در همین روز اسماعیل شنگله (بازیگر سینما و تلویزیون) نیز به دلیل ابتلا به بیماری کرونا چشم از جهان فرو بست. 

بنا بر گزارش سایت هنردستان، مجید هاشمی (خواهرزاده‌ی زنده‌یاد روح‌الله مفیدی) ضمن تایید خبر درگذشت این هنرمند گفت: زنده‌یاد مفیدی طی چند سال اخیر درگیر بیماری سرطان بود و صبح دیروز جمعه ۲۴ تیرماه به دلیل ابتلا به سرطان و کهولت سن در منزل خود درگذشت. 

او ادامه داد: با توجه به این‌که مفیدی متولد یزد بود، به درخواست خودش پیکر او فردا یکشنبه ۲۶ تیرماه ساعت ۹ صبح در قطعه نام‌آوران یزد به خاک سپرده می‌شود. 

روح‌الله مفیدی متولد سال ۱۳۰۸ در یزد بود و در پروژه‌های مختلف تلویزیونی و سینمایی از جمله «دایی‌جان ناپلئون»،«گل پامچال»،«آب‌پریا»،«یک حبه قند»،«یک مرد و یک خرس»،«سفر بخیر»،«روز باشکوه»،«حکایت آن مرد خوش‌بخت» و «پاییزان» حضور داشت. 

همچنین اسماعیل شنگله (دیگر بازیگر باسابقه‌ی سینما و تلویزیون) روز گذشته بر اثر ابتلا به بیماری کرونا درگذشت. 

لیلا شنگله (فرزند این هنرمند) خبر درگذشت پدرش را در صفحه مجازی خود تایید و اطلاع‌رسانی کرد. 

زنده‌یاد شنگله در آثار بسیاری مانند فیلم‌های سینمایی «سام و نرگس»،«دایره مینا»،«سال‌های برف و بنفشه»،«آبی»،«پارتی»،«سگ‌کشی»،«بانوی کوچک»،«گاهی به آسمان نگاه کن» و سریال‌های «سال‌های ابری»،«آوای فاخته»،«روزهای زندگی»،«عطر گل یاس»،«رعنا» و «بهشت گم‌شده» ایفای نقش کرده بود. 

سایت هنردستان درگذشت این دو هنرمند پیشکسوت سینما و تلویزیون را به جامعه‌ی هنر تسلیت می‌گوید و برای بازماندگان آن مرحومان، طلب صبر و آرامش از درگاه خداوند متعال خواستار است. 

5/5 - (2 امتیاز)