در آیین افتتاح پانزدهمین جشنواره فیلم تبریز مطرح شد؛ جشنواره فیلم تبریز محفل استعداهای سینمایی است

به گزارش روابط‌عمومی پانزدهمین جشنواره فیلم تبریز، در آیین افتتاح این جشنواره که با حضور فیلم‌سازان، مدیران فرهنگی، پیشکسوتان و علاقه‌مندان سینما برگزار شد، قاسم ناظمی، رییس جشنوار فیلم تبریز با نواختن زنگ آغاز به کار اظهار کرد: سینما در آذربایجان شرقی و تبریز طی سال‌های اخیر افتخارات بسیاری به ارمغان آورده و این نشان می‌دهد ما باید در این عرصه به استعدادها را بیش از پیش شناسایی بکنیم و در راستای ارتقای این هنر گام‌های بزرگ‌تری برداریم.

او افزود: سینما روایت‌گر زندگی است و فیلم‌سازان قصه‌های خود را از میان تلخی و شیرینی‌های زندگی بیرون می‌کشند. به همین خاطر سینما اهمیت ویژه‌ای دارد و مرزهای واقعیت را جابه‌جا می‌کند.

ناظمی ضمن تشکر از دبیرخانه پانزدهمین جشنواره فیلم تبریز تاکید کرد: برگزاری جشنواره‌های فیلم اعم از موضوعی و عمومی در تبریز دارای سبقه‌ای دیرینه‌اند و همواره در این حوزه جریان‌ساز بوده و امیدواریم با هم‌دلی تمام سینماگران تبریز و استان از این پس شاهد شکوفایی بیش‌تر سینما باشیم.

بر اساس این گزارش هادی امینی، دبیر جشنواره پانزدهم نیز در آیین افتتاح جشنواره از اعضای دبیرخانه که تا به ثمررسیدن این رویداد مهم شبانه‌روز تلاش کردند، قدردانی کرد و گفت: سینمای امروز تبریز و استان بیش از هر چیز نیاز به وحدت و هم‌دلی دارد و معتقدم انجمن‌های مختلف باید دست‌به‌دست هم بدهند تا رویدادهایی از این دست بیش‌تر و در سطح بسیار بالاتری اتفاق بیفتند.

همچنین مرتضی پوراظهری، پیشکسوت عرصه سینما نیز در این مراسم گفت: هر حرکت مربوط به حوزه سینما مبارک است و به ویژه جشنواره‌ها محلی برای کشف استعدادهای این حوزه‌اند.

او افزود: جشنواره‌ها و هفته‌های فیلم بستری برای عرضه فیلم و روبه‌روشدن فیلم‌سازان با مخاطبان است.

پوراظهری گفت: سینما در تبریز سابقه طولانی دارد و قدمت برگزاری جشنواره‌ها در آذربایجان شرقی به پیش از انقلاب برمی‌گردد که در هیچ استانی اتفاق نمی‌افتاد و استقبال چشمگیری هم انجام می‌شد.

این پیشکسوت عرصه سینما همچنین تاکید کرد: امکانات آن سینما در آن روزها با حال حاضر قابل مقایسه نیست و به همین خاطر انتظار از سینماگران بسیار بیش‌تر از پیش است.

گفتنی است پانزدهمین جشنواره فیلم تبریز از 26 تا 29 آبان در پردیس سینمایی ستاره باران برگزار می‌شود.

3/5 - (1 امتیاز)