برگزاری نخستین نشست اقتباس صحنه با حضور دکتر قطب‌الدین صادقی

نخستین نشست اقتباس صحنه با عنوان اقتباس و مواجهه با تاریخ و با حضور و سخن‌رانی دکتر قطب‌الدین صادقی (نمایش‌نامه‌نویس،کارگردان و پژوهش‌گر تئاتر، استاد دانشگاه)، دکتر فارس باقری (نمایش‌نامه‌نویس، پژوهش‌گر تئاتر و استاد دانشگاه) و بهزاد صدیقی (نمایش‌نامه‌نویس، استاد دانشگاه و دبیر نشست) ساعت ۱۸ روز یک‌شنبه 9 مردادماه توسط موسسه‌ی فرهنگی، هنری و پژوهشی صبا و با همکاری موسسه‌ی افرامانا در سالن سینماتک این موسسه‌ برگزار می‌شود.

به گزارش روابط‌عمومی موسسه‌ی افرامانا، سلسله‌نشست‌های اقتباس صحنه با هدف شناخت بهتر نمایش‌نامه‌نویسان و کارگردانان جوان از مقوله و روند اقتباس صحنه‌ای در تئاتر ایران، بررسی چگونگی عمل اقتباس از یک اثر داستانی یا نمایشی یا هر نوع متن ادبی دیگر به یک اثر نمایش‌نامه‌ای، دست‌یابی به روش‌های درست‌تر و بهتر برای اقتباس از ادبیات کهن و معاصر ایران در ادبیات نمایشی، آشنایی و بهره‌مندی بیش‌تر مخاطبان از ادبیات داستانی ایران و جهان به وسیله‌ی عمل اقتباس و بررسی نقاط ضعف و قوت آثار اقتباس‌شده در ادبیات نمایشی ایران به صورت هفتگی برگزار می‌شود.

بنا بر این گزارش، در نشست اقتباس صحنه، ابتدا فیلم‌تئاتر «مویه‌ی جم» پخش می‌شود. سپس دکتر قطب‌الدین صادقی، دکتر فارس باقری و بهزاد صدیقی با عنوان اقتباس و مواجهه با تاریخ با تمرکز بر دست‌یابی به روش‌های درست‌تر و بهتر برای اقتباس از ادبیات کهن و معاصر ایران به ایراد سخن می‌پردازند.

علاقه‌مندان برای حضور در این نشست می‌توانند در تاریخ و ساعت یادشده به  نشانی خیابان طالقانی، نرسیده به خیابان ولی‌عصر، خیابان برادران مظفر، روبه‌روی سینمافلسطین، پلاک 125، موسسه‌ی فرهنگی هنری پژوهشی صبا، سالن سینماتک مراجعه بکنند و برای اطلاعات بیش‌تر با شماره تلفن 66487537 تماس بگیرند.

گفتن‌ست نمایش «مویه‌ی جم» به نویسندگی و کارگردانی قطب‌الدین صادقی سال 1375 با بازی میکاییل شهرستانی، حمیدرضا حاجی بابایی و عقیل گلزار در سالن چهارسوی مجموعه‌ی تئاترشهر به اجرا درآمد.

3/5 - (17 امتیاز)