ابراهیم پشت‌کوهی «از نظر سیاسی بی‌ضرر» را به صحنه می‌آورد

نگارش تازه‌ترین نمایش‌نامه‌ی «ابراهیم پشت‌کوهی» با عنوان «از نظر سیاسی بی‌ضرر» به پایان رسید.

به گزارش روابط‌عمومی گروه، ابراهیم پشت‌کوهی،کارگردان نام‌آشنای تئاتر کشور، از پایان نگارش نمایش‌نامه‌ی جدید خود به نام «از نظر سیاسی بی‌ضرر» خبر داد. این نمایش‌نامه به نویسندگی ابراهیم پشت‌کوهی، تازه‌ترین اثر نمایشی این کارگردان موفق جنوبی است که پاییز امسال برای اجرا در یکی از سالن‌های تهران آماده می‌شود.

این نمایش‌نامه،که اولین اثر کاملاً کمدی پشت‌کوهی محسوب می‌شود و فضایی گروتسک و آخرالزمانی دارد، بر اساس رمان «مامور مرگ‌های غیراتفاقی» نوشته‌ی «حسام حیدری» نوشته شده است. این رمان،که در بستری از طنز کارآگاهی روایت می‌شود، توسط نشر «چشمه» به چاپ رسیده است.

پشت‌کوهی درباره این متن نمایشی می‌گوید: پس از خواندن رمان از این‌که یک نویسنده ایرانی رمانی کمدی بسیار خلاقانه و سرشار از طنز و تخیل نوشته است، حسابی مشعوف شدم و تصمیم گرفتم آن را برای تئاتر اقتباس بکنم. پس از صحبت و همراهی هم‌دلانه حسام حیدری و گفت‌وگو و مذاکره با نشر وزین چشمه مجوز کپی‌رایت را گرفتم و نگارش نمایش‌نامه را در سه ماه به پایان رساندم.

در خلاصه‌داستان نمایش‌نامه آمده:«زینال غیربندری» که برای یک آژانس قتل درجه‌سه کار می‌کند به خاطر اشتباهات پی‌درپی خود توسط رییس آژانس اخراج می‌شود. او روزگارش به سختی می‌گذرد تا این که غزاله را که دارای مدرک کارشناسی ارشد سرقت است، می‌بیند و …

پشت‌کوهی در این رابطه گفته است: تمرین‌های این نمایش‌نامه،که جدیدترین اثر تئاتر «تی‌تووک» محسوب می‌شود، به زودی پس از دریافت مجوز تایید متن با حضور برخی از بازیگران گروه و چند بازیگر حرفه‌یی تئاتر کشور آغاز می‌شود.

ابراهیم پشت‌کوهی از معدود نویسنده،کارگردان‌های ایرانی است که انس و الفتی با ادبیات دارد و چندین نمایش‌نامه را از رمان‌های «مثل آب برای شکلات»،«آخرین انار دنیا»،«پیکر فرهاد» و … اقتباس کرده است.

آخرین اثر او با نام «هملت پشت‌کوهی» اردیبهشت‌ماه سال جاری در سالن چهارسوی تئاترشهر روی صحنه رفته بود که با استقبال خوب تماشاگران و منتقدان روبه‌رو شد.

جزییات بیش‌تر درباره‌ی اثر جدید پشت‌کوهی در خبرهای بعدی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

4.9/5 - (7 امتیاز)