دو اداره کل هنرهای نمایشی، رادیو و تئاتر را پیوند زدند

طی جلسه‌ای که میان کاظم نظری ـ مدیر کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ ـ و  محسن سوهانی ـ مدیر کل هنرهای نمایشی رادیو و رادیونمایش ـ برگزار شد، تفاهم‌نامه‌ای جدید امضا شد که به زودی به مرحله اجرا می‌رسد.

به گزارش روابط‌عمومی رادیونمایش، محسن سوهانی ـ مدیر کل هنرهای نمایشی رادیو و رادیونمایش ـ در این‌باره گفت: در این جلسه، دو تفاهم‌نامه امضا کردیم‌؛ اولی در رابطه با اختصاص یک محل ثابت برای  استودیو اختصاصی رادیونمایش در مجموعه‌ی تئاترشهر به عنوان شاخص‌ترین مکان هنرهای نمایشی کشور که قرار شد ما به صورت روتین، یک برنامه رادیویی یک‌ساعته تحت عنوان «تئاترشهر» به تهیه‌کنندگی علی بهرامی را از این محل روی آنتن ببریم و در آن به طور تخصصی به موضوعات مربوط به اجرای نمایش‌ها و مسائل مرتبط با آن در مجموعه تئاترشهر و در کل کشور بپردازیم، چون سیاست ما و مجموعه هنرهای نمایشی ارشاد، عدالت فرهنگی و پرداختن به زمینه هنرهای نمایشی در سراسر کشور است.

سوهانی ادامه داد: تفاهم‌نامه دیگرمان در رابطه با رادیوتئاتر به عنوان یک حوزه میان‌رشته‌ای، نوظهور و جذاب است و قرار است از این‌پس، یکی از روزهای هفته در مجموعه‌ی قدیمی تئاتر سنگلج به نمایش رادیوتئاتر اختصاص بیابد. همچنین صحبتی شد که در سالن کارگاه نمایش تئاترشهر هم زمانی به طور ویژه برای اجرای رادیوتئاتر در نظر گرفته بشود.

او افزود: بر این اساس به زودی یک شورای رادیوتئاتر در اداره کل هنرهای نمایشی رادیو راه‌اندازی و فصل جدیدی را برای اجرا و توسعه کمی و کیفی حوزه رادیوتئاتر در کشورمان آغاز خواهیم کرد.

مدیر رادیونمایش در پایان تاکید کرد: رادیوتئاتر عرصه‌ی نوظهوری است که در کشورمان قدمتی حدوداً ده‌ساله دارد و در جشنواره تئاتر فجر بخش ویژه‌ای است که با مشارکت اداره‌ی کل هنرهای نمایشی رادیو برگزار می‌شود و طی این سال‌ها مخاطبان زیادی از آن استقبال کرده‌اند. طی تفاهمی که حاصل شد تصمیم داریم برای توسعه‌ی این حوزه میان‌رشته‌ای، تخصصی و جذاب، به صورت ویژه و حرفه‌ای در سراسر کشور اقداماتی صورت بدهیم.

5/5 - (1 امتیاز)