پخش مجموعه تاریخی «بهادران تنگستان» از رادیونمایش

هم‌زمان با فرارسیدن 12 شهریور، روز ملی مبارزه با استعمار انگلیس، مجموعه جدید تاریخی «بهادران تنگستان» در 15 قسمت از آنتن شبکه رادیویی نمایش پخش می‌شود.

به گزارش روابط‌عمومی رادیونمایش، مجید نظری‌نسب سردبیر مجموعه تاریخی «بهادران تنگستان» در این‌باره گفت: داستان این نمایش در 15 قسمت و در دو مقطع تاریخی روایت می‌شود. به عبارتی قبل از مبارزه رئیسعلی دلواری که در دوره محمدشاه از مبارزان به نام مشروطه‌خواه و رهبر قیام جنوب در تنگستان و بوشهر علیه نیروهای بریتانیا در دوره جنگ جهانی اول بود، احمدخان تنگستانی پرچم مبارزه با استعمار را در دست داشت که در تاریخ کم‌تر از او یاد شده و به همین دلیل بسیاری رئیسعلی دلواری را سردم‌دار مبارزات در بوشهر می‌دانند.

سردبیر پیشکسوت رادیو ضمن اعلام این مطلب افزود: ویژگی اصلی این متن، زبان اثر است و با این‌که علی دنیوی‌ساروی نویسنده آن شمالی است اما تحقیق بسیار زیادی درباره واژگان بوشهری کرده که سبب شده کلمات آن برای مخاطبان شنیدنی شود.

مجید نظری‌نسب در پایان گفت: مجموعه «بهادران تنگستان» در 15 قسمت به صورت پیوسته از رادیونمایش پخش می‌شود که فصل اول آن به احمدخان تنگستانی و فصل دوم آن به رئیسعلی دلواری اختصاص دارد.

مجموعه نمایشی تاریخی «بهادران تنگستان» به نویسندگی علی دنیوی‌ساروی، سردبیری مجید نظری‌نسب،کارگردانی محمد پورحسن، تهیه‌کنندگی شهریار کرمی، افکتوری نازنین حسن‌پور، صدابرداری جعفر جودتی و هنرمندی رضا عمرانی، فریبا متخصص،کرامت رودساز، میرطاهرمظلومی، شیما جانقربان، مجید حمزه، بهرام سروری‌نژاد، بهادر ابراهیمی، محمد پورحسن، محمد شریفی‌مقدم، سعید سلطانی، فرشید صمدی‌پور، عباس توفیقی، فریبا طاهری، عباس شادروان و حمید یزدانی از امروز شنبه 12 شهریورماه، ساعت 22 از رادیونمایش پخش می‌شود و ساعت 3 بامداد روز بعد تکرار آن است.

5/5 - (1 امتیاز)