منیژه حکمت با فیلم «۱۹» به دو جشنواره‌ی خارجی رفت

فیلم سینمایی «۱۹» به کارگردانی منیژه حکمت، در بخش‌های اصلی رقابتی جشنواره‌های مذهب امروز و باتومی حضور خواهد یافت.

فیلم «۱۹» به تهیه‌کنندگی منیژه حکمت و مهشید آهنگرانی‌فراهانی در ماه پیشِ رو در بخش مسابقه دو جشنواره یادشده شرکت می‌کند. بیست‌وپنجمین دوره جشنواره فیلم مذهب امروز (۲۳ تا ۳۰ شهریورماه/ ایتالیا) به عنوان تنها فیلم بلند روایی ایرانی و در شانزدهمین جشنواره فیلم‌های هنری باتومی (۲۸ شهریور تا ۳ مهر/گرجستان).

این فیلم سینمایی که از سوی شرکت پخش بین‌المللی موسسه ایریماژ عرضه جهانی می‌شود، پیش از این در بخش مسابقه اصلی جشنواره کلکته، بخش رسمی جشنواره کرالا و برنامه بزرگداشت سینمای ایران در دانشگاه یو.سی.ال.ای روی پرده رفته بود.

فیلم «۱۹» محملی است برای منیژه حکمت،کارگردان که در دوران همه‌گیری کرونا، سفری شخصی را در هزارتوهای زندگی  و مرگ، عشق و جنگ و خلاقیت و دنباله‌روی آغاز کند و با تقطیع تصاویر موبایل بازیگران، سکانس‌های فیلم‌برداری‌شده با گروهی کوچک در یک آپارتمان و فیلم‌های آرشیوی و شخصی، زبانی نو را برای سینمای دوران قرنطینه پیشنهاد کند.

«۱۹» که به عنوان محصول مشترک ایران و آلمان، در نخستین نمایش جهانی، در بخش مسابقه اصلی جشنواره بین‌المللی فیلم کلکته حضور یافته بود، ساخته سازنده آثاری چون «زندان زنان»،«سه زن» و «بندر بند» است.

فیلم پیشین منیژه حکمت،«بندر بند»، در دوره پانزدهم جشنواره باتومی تقدیرنامه هیات داوران را دریافت کرده بود.

5/5 - (1 امتیاز)