آغاز تور پنج‌روزه‌ی باجگیران با حضور خبرنگاران

تور پنج‌روزه‌ی باجگیران به همت سیداحمد سیدعلی‌زاده سرپرست گروه طبیعت‌گردی و ایرانگردی سیمرغ، از روز چهارشنبه 16 شهریورماه آغاز شد و هم‌اینک در حال اجرا است.

سیداحمد سیدعلی‌زاده ـ سرپرست گروه طبیعتگردی و ایرانگردی سیمرغ ـ در گفت‌گو با خبرنگار جهانی‌پرس اظهار کرد: با 23 سال سابقه تورگردانی، هم‌اکنون تدریس رشته گردشگری در دانشگاه‌های دولتی، علمی و کاربردی، موسسه‌های گردشگری زیر نظر میراث فرهنگی و همچنین فنی و حرفه‌ای را بر عهده دارم.

او با بیان این‌که «نگارش 18 کتاب تخصصی گردشگری حاصل تحقیق و پژوهش اینجانب بوده»، افزود:کتاب‌های خلاقیت در گردشگری، مدیریت گردشگری سبز، فنون جهت‌یابی در طبیعت، راز بقا در طبیعت و ترفندهای زنده‌ماندن در طبیعت عناوین بخشی از کتاب‌هایی است که صرفاً در حوزه گردشگری منتشر شده است.

عکس‌ها: ساناز دریایی

او با بیان اين‌که «جهت‌یابی در طبیعت آخرین کتابی‌ست که سال گذشته به چاپ رسیده»، عنوان کرد: هم‌اکنون در حال نگارش کتاب «گذری بر فرهنگ و هنر یزد» هستم. این کتاب در حوزه گردشگری کاملاً متفاوت است که تا پایان آبان‌ماه منتشر خواهد شد.

سرپرست گروه طبیعتگردی و ایرانگردی سیمرغ در ادامه با اشاره به برگزاری تور باجگیران با حضور اصحاب رسانه توضیح داد: باجگیران در ۸۵ کیلومتری شهر قوچان، حوالی شهر مشهد است که برگزاری تور و بازدید از آن برای نخستین‌بار به صورت گروهی و مشترک با راهنمایان و فعالان گردشگری، دفاتر خدمات مسافرتی و خبرنگاران حوزه گردشگری در حال اجرا است.

او افزود: مدت زمان این برنامه پنج‌روز و نیم از تاریخ ۱۶ الی ۲۱ شهریور خواهد بود.

سیدعلی‌زاده هدف از برگزاری این برنامه را چنین بیان کرد: با توجه به این‌که این منطقه یک مسیر کم‌تر شناخته‌شده در حوزه گردشگری است،گروه طبیعتگردی و ایرانگردی سیمرغ با هدف توسعه‌بخشیدن به این منطقه کم‌تر توسعه‌یافته پیش‌قدم در معرفی این طبیعت بکر شده است.

او در مورد مشکلات برگزاری تور باجگیران اظهار داشت: با توجه به این‌که اربعین حسینی در پیش است و محدودیت تهیه بلیت قطار، اتوبوس و حمل و نقل شهری و بین شهری وجود دارد، به همین دلیل یک ماه درصدد تامین بلیت و خدمات رفاهی برای این سفر بودم.

سرپرست گروه طبیعتگردی و ایرانگردی سیمرغ در پایان گفت: این برنامه آغاز معرفی و آشناسازی است که با همت مسئولان و متولیان این امر با برگزاری فم‌تورهای آشناسازی دیگر در کنار تور لیدرها، خبرنگاران، فعالان گردشگری، رسانه‌های مجازی، دفاتر خدمات مسافرتی نوید خوبی برای معرفی و در نهایت برگزاری تورها باشد.

گفتنی است این برنامه به دعوت شهردار محترم باجگیران و با همکاری  فرمانداری، اداره کل میراث فرهنگی قوچان و شورای شهر باجگیران در حال اجرا است.

5/5 - (11 امتیاز)