هتل‌های سنگی در دره شمخال ساخته می‌شود + گزارش تصویری اختصاصی

عکس‌ها: ساناز دریایی

ساناز دریایی/ دبیر بخش عکس

نشست خبری عباسعلی صفایی ـ فرماندار شهرستان قوچان ـ با حضور محمد محمدی (شهردار باجگیران)، جواد رجبی (مدیر اداره میراث فرهنگی گردشگری قوچان)، معاون فرماندار، سلطانی بخشدار قره‌قچه، پرستار معاون شهردار، سید احمد سیدعلی‌زاده هماهنگ‎کننده این برنامه و مجری تور طبیعت‌گردی و ایرانگردی سیمرغ و جمعی از اصحاب رسانه در روستای شارک برگزار شد.

بنا بر گزارش سایت هنردستان، عباسعلی صفایی فرماندار شهرستان قوچان درباره حضور گردشگران در باجگیران گفت: جمهوری اسلامی در شهرها و روستاها امکاناتی را به شهروندان ارائه کرده. تنها مشکل گاز بود که با تاکید رئیس جمهور تامین اعتبار شده است.

او افزود: زیرساخت‌های باجگیران در حوزه گردشگری مشکلاتی وجود دارد، البته تورهای مختلفی به این شهر می‌آیند، ولی آن‌چنان به عنوان مرکز گردشگری شکل نگرفته است. بنابراین به دنبال سرمایه‌گذار هستیم و این کار را میراث فرهنگی شروع کرده است.

فرماندار قوچان عنوان کرد: این منطقه به مساحت ۷۳ هزار هکتار در حقیقت منطقه‌ای است که می‌شود در آن سرمایه‌گزاری کرد.

صفایی در ادامه گفت: توری برگزار شد که شامل دو برنامه برای باجگیران و شمخال بود، دره شمخال دره بزرگی است که مردم مشهد با وجود طرقبه و دیگر مراکز دوست دارند از طبیعت آن استفاده کنند.

او خاطرنشان کرد: این تور را بخش خصوصی شورای شهر، شهردار شروع کرد که به این طریق سرمایه‌گذاران به طبع آن بیایند و مشارکت بکنند. امیدوارم این منطقه به کل ایران معرفی بشود.

صفایی گفت: دوستانم در منطقه حاجی‌آباد وقتی این منطقه را می‌بینند می‌گویند خدا نعمت داده، چون در فصل تابستان مردم می‌توانند به این منطقه خنک بیایند.

او خاطرنشان کرد: حضور شما سال آینده متفاوت خواهد شد. ولی با حمایت شما و شناسایی سرمایه‌‎گذاران در منطقه کشور می‌تواند اتفاقات خوبی رقم بخورد.

فرماندار شهرستان قوچان تصریح کرد: تهرانی‌ها باعث معرفی منطقه گردشگری مازندران شدند، آن‌ها به هر کجا بیایند آبادانی می‌آورند.

او گفت: آرامشی را که در کشور داریم مدیون مرزنشینان هستیم. سختی‌ها را می‌بینیم، این‌که افرادی را متقاعد کنیم تا کمک کنند اتفاق خوبی است.

صفایی با اشاره به برنامه‌های گردشگری پیش رو توضیح داد: قرار است تورهایی تنظیم بشود و برای معرفی این منطقه خانه‌های بوم‌گردی و شهرداری واحدهایی را ایجاد کند.

او درباره برنامه‌های مناسبتی پیش رو به جشن نوروزگان اشاره کرد و گفت: جشن نوروزگان در کشور ترکمنستان خواهیم داشت شاید جشن مشترک باشد.

فرماندار قوچان عنوان کرد: مهرماه یک برنامه مناسبتی دیگری در هفته وحدت به مدت سه شب اجرا و نمایشگاه خواهیم داشت که قطعاً از حضور خبرنگاران در این مراسم بهره‌مند می‌شویم.

او افزود: آموزش لازمه گردشگری است. اگر کسی به شمخال بیاید دوست دارد شب را اسکان بکند. در نظر داریم تا در داخل دره شمخال هتل‌های سنگی ساخته بشود که مستلزم سرمایه‌گذاری است.

او درباره این سوال که آیا باجگیران منطقه آزاد می‌شود،گفت: خیر باجگیران منطقه آزاد نخواهد شد، ولی اگر ترانزیت کالا را بدهند اتفاق خوبی خواهد افتاد.

5/5 - (9 امتیاز)