اصغر یوسفی‌نژاد به علت عارضه‌ی مغزی درگذشت

سینمای ایران یک کارگردان دیگر را هم از دست داد!

اصغر یوسفی‌نژاد،کارگردان موفق و معتبر سینمای ایران و برنده‌ی جایزه‌ی سی‌وپنجمین جشنواره‌ی جهانی فیلم فجر به دلیل عارضه‌ی مغزی درگذشت.

بنا بر گزارش سایت هنردستان، اصغر یوسفی‌نژاد،کارگردان برجسته سینمای ایران،که با فیلم «ائو» مورد توجه منتقدان سینما قرار گرفته بود، بر اثر خون‌ریزی مغزی در بیمارستان مورد عمل جراحی قرار گرفته بود اما چند روز پس از عمل جراحی از دنیا رفت.

این هنرمند و فیلم‌ساز برجسته، متولد سال ۱۳۴۸ و اهل تبریز بود. او دو فیلم سینمایی «ائو» (خانه/1395) و «باران رویاها را نمی‌شوید» (1382) را در مقام نویسنده و کارگردان در کارنامه‌ی هنری خود داشت.

فیلم «ائو» ساخته اصغر یوسفی‌نژاد در سی‌وپنجمین جشنواره‌ی جهانی فیلم فجر سه سیمرغ بهترین فیلم هیات داوری نت‌پک و جوایز بهترین فیلم و فیلم‌نامه‌ی بخش مسابقه‌ی بین‌الملل را دریافت کرده بود.

جدیدترین فیلم زنده‌یاد یوسفی‌نژاد با نام «عروسک» سال گذشته موفق به دریافت پروانه نمایش برای شرکت در جشنواره فجر نشد و تاکنون هم مجوز اکران برای نمایش این فیلم صادر نشده است. سایت هنردستان درگذشت این سینماگر ایرانی را به خانواده‌ی زنده‌یاد اصغر یوسفی‌نژاد و جامعه‌ی سینمای ایران تسلیت می‌گوید.

5/5 - (1 امتیاز)