رابرت دنیرو با «آمستردام» به نیویورک رسید

فیلم «آمستردام» به کارگردانی «دیوید اُ. راسل» برای اولین‌بار با حضور بازیگران و کارگردان فیلم در نیویورک روی پرده رفت.

بنا بر گزارش سایت هنردستان به نقل از ورایتی، در حالی که دیوید اُ. راسل، هفت سال است فیلم جدیدی نساخته و آخرین فیلم وی «جوی» در سال ۲۰۱۵ با بازی جنیفر لارنس بود، حالا با فیلم جدیدش «آمستردام» به سینما بازگشته است.

جدیدترین فیلم راسل یک فیلم جنایی پر از بازیگران مطرح است. رابرت دنیرو،کریستین بیل، مارگو رابی، جان دیوید واشینگتن، رامی مالک، مایکل شنان، مایک مایرز و تیموتی اولیفانت بازیگران این فیلم هستند که یک‌شنبه شب در مراسم پیش‌نمایش فیلم حضور یافتند. تیلور سوییفت، آنیا تیلور ـ جوی و کریس راک هم در این فیلم نقش‌آفرینی کرده‌اند.

داستان فیلم درباره ماجراهایی است که دو سرباز زخمی جنگ در دهه ۱۹۳۰ با آن روبه‌رو می‌شوند.کریستین بیل و جان دیوید واشینگتن نقش این دو را بازی می‌کنند. ماجرایی که آن‌ها با آن روبه‌رو می‌شوند یکی از توطئه‌های مخفی تکان‌دهنده در تاریخ آمریکا را تصویر می‌کند.

واشینگتن در مصاحبه‌ای حضور این همه بازیگر درجه یک را از عوامل متمایزکننده «آمستردام» خواند و تاکید کرد با حضور امانوئل لوبزکی به عنوان فیلم‌بردار این جمع تکمیل شده است. امانوئل لوبزکی فیلم‌بردار برنده اسکار در این فیلم با راسل همکاری کرده است. مایک مایرز که بازیگر نقش مکمل فیلم است این فیلم را دارای سایه‌هایی از «بوچ کسیدی و ساندنس کید» و «نیش» خواند و گفت فیلم هیجان فیلم‌های ۷۰ را دارد.

پس از نمایش فیلم نشست پرسش و پاسخ با حضور کارگردان، مارگو رابی، مایرز، مایکل شانون، رامی مالک، رایزبورو و تیموتی اولیفانت برگزار شد که مدیریت آن را بن استیلر بر عهده داشت.

در این میزگرد به پیام‌های فیلم درباره دوستی و خوش‌بینی و چگونگی الهام‌گرفتن از رویدادهای واقعی تاکید شد. راسل گفت داستان خود را تا حدود ۵۰ درصد از رویدادهای واقعی برداشت کرده است.

مارگو رابی هم کارکردن با اُ. راسل را یک تجربه کاملاً منحصر به‌فرد خواند که مثل کارکردن با دیگران نیست. او گفت: هر روز که سر لوکیشن فیلم حاضری می‌شدیم نمی‌دانستیم قرار است چه اتفاقی بیفتند. به معنی واقعی کلمه نمی‌دانستیم قرار است آن روز در چه صحنه‌ای حضور داشته باشیم و فیلم‌برداری آن روز چیست.

رابرت دنیرو نیز پیش از شروع این نشست از راسل به عنوان کارگردانی فوق‌العاده یاد کرد که بسیار خاص است. او گفت: وقتی او کاری انجام می‌دهد، می‌دانی کاری قابل توجه خواهد بود.

راسل با فیلم «دفترچه امیدبخش» نامزدی اسکار بهترین فیلم سال، بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه اقتباسی را کسب کرد و جنیفر لارنس اسکار بهترین بازیگر زن را خاطر آن فیلم گرفت. دنیرو در آن فیلم نیز با راسل همراهی کرده بود.

«آمستردام» ۴ نوامبر ۲۰۲۲ راهی سینماها می‌شود.

5/5 - (1 امتیاز)