گلستان نیاز به زیر ساخت های گردشگری دارد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان با بیان اینکه این استان شمالی ظرفیت‌های بالقوه زیادی برای توسعه گردشگری روستایی دارد، گفت: توسعه و تکمیل زیرساخت‌های این بخش از راهبردها و اولویت‌های اصلی اداره کل میراث فرهنگی گلستان است.

محمدجواد ساوری عصر پنجشنبه در حاشیه افتتاح ۲ طرح خدمات گردشگری در شهرستان گنبدکاووس به خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه ۴۷ درصد جمعیت حدود ۲ میلیون نفری گلستان در مناطق روستایی سکونت دارند و روستاهای این استان هم از ظرفیت بالایی در حوزه گردشگری برخوردارند، توسعه و تکمیل زیرساخت‌های این بخش از راهبردها و اولویت‌های اصلی اداره کل میراث فرهنگی گلستان است.

وی افزود: توسعه زیرساخت‌های گردشگری روستایی گلستان، رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار به همراه خواهد داشت که علاوه بر رنگین شدن سفره مردم استان، کام آنها نیز شیرین خواهد شد.

ساوری اضافه کرد: علاوه بر توجه به حوزه گردشگری روستایی گلستان، مسائل کلی سه بخش میراثی (تاریخی)، گردشگری و صنایع دستی استان هم از غرب تا شرق و از شمال تا جنوب استان زون‌بندی شده و مطابق آن حرکت خواهیم کرد.

وی، مرمت برج تاریخی قابوس و محوطه آن، احیای دیوار بزرگ گرگان، جزیره آشوراده و بافت تاریخی گرگان را چهار اولویت اصلی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان در دوره جدید مدیریتی این اداره کل اعلام کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان همچنین با تبریک هفته گردشگری ( پنج تا ۱۲ مهرماه) گفت: طی این هفته ۲۰ طرح گردشگری با هزینه هزار و ۵۰ میلیارد ریال در استان به بهره‌برداری می‌رسد که سه پروژه آن در شهرستان تاریخی و با فرهنگ و تمدن گنبدکاووس قرار دارد.

ساوری بابیان اینکه آیین نمادین افتتاح طرح‌های گردشگری گلستان شب گذشته باحضور ویدئو کنفرانس وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و استاندار گلستان برگزار شد، افزود: یک دفتر خدمات گردشگری و مسافرتی، مجموعه گردشگری و تفریحی و یک واحد بوم گردی سه پروژه افتتاحی گنبدکاووس در این هفته است.

استان گلستان ۲ میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۱۱ هزار نفر آن در شهرستان گنبدکاووس سکونت دارند.

امتیاز دهید