هیات انتخاب آثار بین‌الملل جشنواره فیلم کوتاه تهران معرفی شدند

مریم اسمی‌خانی، داوود رضایی، داوود عادلی، نیما عباس‌پور، کاوه قهرمان، کیوان محسنی و وحیداله موسوی به عنوان اعضای هیات انتخاب آثار بین‌الملل، سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران را همراهی می‌کنند

هیات انتخاب فیلم‌های بین‌الملل این رویداد مورد تایید آکادمی اسکار به ترتیب حروف الفبا و به شرح زیر معرفی شدند:

*مریم اسمی‌خانی

مریم اسمی‌خانی نویسنده، کارگردان، تهیه‌کننده و فارغ‌التحصیل کارشناسی زبان‌وادبیات فارسی از دانشگاه آزاد اسلامی است. این هنرمند سینما را با گذراندن دوره‌های مختلف فیلمسازی شروع کرده و تاکنون کارگردانی فیلم‌های کوتاهی از جمله «وضعیت اورژانسی»، «باد هر کجا که بخواهد می‌وزد» و نویسندگی سریال‌های تلویزیونی نظیر «خانواده سعادت»، «بعد از مدرسه»و… را برعهده داشته است. اسمی‌خانی عضو ایسفا و برنده جوایزی نظیر سیمرغ بلورین بهترین فیلم کوتاه جشنواره فجر، بهترین فیلمنامه جشنواره از فستیوال بورین فیلم آمریکا و لوح تقدیر بهترین فیلم کوتاه از جشنواره جهانی فجر است. وی همچنین تجربه عضویت در هیات‌های انتخاب و داوری جشنواره‌های متعددی را در کارنامه کاری خود دارد.

*داوود رضایی

داوود رضایی متولد۱۳۶۰ در تهران، نویسنده، کارگردان و مدرس سینما است. او کارشناس سینما از دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر تهران و کارشناس‌ارشد ادبیات نمایشی از دانشگاه تربیت مدرس است. این هنرمند تاکنون نویسنده و کارگردان فیلم‌های کوتاه «ضدآب» و «فیبولا» بوده و نویسندگی آثاری چون فیلم‌های بلند «آخرین وقت مسابقه»، «قول» شش قسمت از سریال«راه و بی‌راه» را در کارنامه خود دارد. وی همچنین جزو گروه نویسندگان سریال «گیدخت» نیز بوده است. رضایی نامزد بهترین کارگردانی و فیلمنامه در سی‌وسومین جشنواره فیلم کوتاه تهران و بهترین فیلم کوتاه در جشنواره فیلم فجر بوده است. او داوری در بخش فیلمنامه جشنواره منطقه‌ای کاشان، جشنواره منطقه‌ای بینالود و هفته فیلم انجمن سینمای جوانان ایران-دفتر قزوین را نیز برعهده داشته و داور بخش دانشجویی جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران در دوره‌های ۲۲، ۲۵ و ۲۹ بوده است.

 *داوود عادلی


داود عادلی متولد 1362 در کرج. مدرس دانشگاه، نویسنده، تهیه کننده و کارگردان، مؤسس و مدیر عامل موسسه «هنرهای خلاق رسانه ای صور» است. کارشناسی کارگردانی و فیلمنامه نویسی، کارشناسی ارشد کارگردانی و تولید، و دکتری «مدیریت استراتژیک فضای مجازی» از جمله سوابق تحصیلی اوست.

او از سال 1388 دارای عنوان «نخبه کشوری» در حوزه رسانه بوده و سابقه ی بیش از 11 سال تدریس در دانشگاه صداوسیما و دیگر دانشگاههای هنری و رسانه ای کشور را در رشته های سینما، تلویزیون، انیمیشن و زبان انگلیسی تخصصی دارد. مدیریت بر شبکه Q4T سازمان صداوسیما از فعالیت های مدیریتی اوست.

از جمله آثار او که همگی برای مخاطبین بین المللی و به زبان انگلیسی تولید شده اند می توان به کارگردانی و تهیه کنندگی انیمیشن ها، فیلم های کوتاه و مستندهایی چون «  بی‌مرگان»، «چراغ سامری»، «یکی از ما»، «احیاء»، «روایت مفقود»، «وارونگی»، «شوالیه‌ی حقیقت»، «وارث آدم»، «درخت خانوادگی»، «کبوتر صلح» و … اشاره کرد.

*نيما عباس‌پور

نیما عباس‌پور متولد ١٣٥٢ در تهران، کارگردان سینما و فارغ‌التحصیل دوره فیلم‌سازی انجمن سینمای جوانان ایران است. وی ساخت ۱۱ فيلم كوتاه داستاني و تجربي و چهار مستند تلویزیونی را در کارنامه کاری خود دارد. عضویت در هيات مديره انجمن فيلم كوتاه ايران-خانه سینما، مدير هماهنگى و دبير آكادمى داورى جشن فيلم كوتاه خانه‌سینما، عضو هيات‌های انتخاب و داوری جشنواره‌های متعدد از جمله جشنواره فیلم فجر، جشنواره بين‌المللى فيلم‌های كودكان و نوجوانان اصفهان، جشن تصویر سال، جشنواره فيلم موج كيش، جشنواره بين‌المللى فيلم رشد، جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران و … کسب جوايز متعدد در جشنواره‌های داخلي و دریافت مدال نقره يونيكا در سال ٢٠۱٠ براي فيلم کوتاه «جنگل» از دیگر سوابق این هنرمند است.

*کاوه قهرمان

کاوه قهرمان متولد ۱۳۶۱ در تهران و فارغ‌التحصیل دانشگاه هنر با مدرک کارشناسی‌ارشد است. وی فیلمسازی را از سال ۱۳۸۰ با ساخت فیلم کوتاه آغاز کرد و تاکنون ۲۸ فیلم کوتاه داستانی، تجربی و مستند ساخته است. وی موفق به کسب جوایز متعددی از جشنواره‌های معتبر داخلی شده و در حال حاضر مدرس کارگردانی در انجمن سینمای جوانان ایران و دانشگاه سوره تهران است. این هنرمند حدود ۲۰۰ تیزر تبلیغاتی را نیز کارگردانی کرده‌است. «تارا» اولین فیلم بلند سینمایی او نیز در حال اکران است.

*کیوان محسنی

کیوان محسنی کارگردان، تدوینگر، فیلم‌بردار و تهیه‌کننده فیلم کوتاه، متولد ۱۳۶۷ در گراش استان فارس است که با تلفیق ژانر و همچنین تولید فیلم‌های کوتاه لوباجت که ظاهر گران‌قیمتی دارند، شناخته می‌شود.
او علاوه بر فعالیت‌های هنری، تجربه عضویت در هیأت انتخاب چند جشنواره داخلی از جمله آکادمی فیلمنامه جشنواره «ده»، هیات انتخاب جوایز «ودیو»، شورای سیاست‌گذاری جشنواره فیلم کوتاه «گراش» استان فارس را دارد، و در حال حاضر ریاست چهاردهمین دوره جشنواره فیلم کوتاه «گراش» استان فارس را عهده‌دار است.  
«باگ»، «کایه»، «پنجاه پنجاه»، «ساعت شش» و «بیرون از این» برخی از فیلم‌های کوتاهی هستند که کیوان محسنی کارگردانی و فیلم‌برداری کرده، و تاکنون در بیش از ۴۰ جشنوارۀ داخلی و خارجی از جمله جشن مستقل فیلم کوتاه ایران، جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، سینما حقیقت، تصویر سال ایران و جشنواره بین‌المللی shorTS ایتالیا، خیرونا اسپانیا و… حضور داشته‌است. مینی‌سریال اینترنتی «کاشوخین» از دیگر ساخته‌های اوست که با همکاری فیلیمو تولید شده و علاوه بر نمایش در ایران تاکنون در پلتفرم‌های اینترنتی توبی از شرکت فاکس، فیلمین اسپانیا و آمازون در دسترس قرار گرفته و همچنین در بخش پاناروما جشنواره بین‌المللی سریلیزادوس اسپانیا 2022 حضور داشته‌است. Netflix, HBO max, AXN از همکاران این جشنواره تخصصی سریال هستند.

*وحیداله موسوی

وحیداله موسوی استادیار دانشگاه صداوسیما، مؤلف، مترجم و پژوهشگر حوزه سینما است. او مترجم کتاب‌های «گزیده نقدهای رابین وود»، «فیلمنامه‌نویسی ژانر»و … بوده و مقالات علمی-پژوهشی بسیاری را در حوزه سینما تالیف کرده است. وی سابقه همکاری با نشریات و مجلات متعدد سینمایی و هنری را نیز در کارنامه حرفه‌ای خود دارد. عضويت در شورای تخصصی دانشکده‌های تولید و هنرهای دیجیتال دانشگاه صداوسیما، گروه سینما دانشکده هنر سوره، هیات داوران سومین همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران، هیات انتخاب جشنواره سایه و… از ديگر فعاليت‌هاي او محسوب می‌شوند.

 سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار ۲۷ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۱(۱۹ تا ۲۴ اکتبر ۲۰۲۲) برگزار می‌شود.

«پیش از فروپاشی بزرگ(پنکه خراب)»  به کارگردانی اسعد خویری از لبنان

«نشانی» به کارگردانی آرام دیلدار از ترکیه

«اکشن» به کارگردانی بنویت مونی از سوییس

«معلق» به کارگردانی مایکل دوسه از آمریکا

«در میان کلمات» به کارگردانی فرید اسماعیل از سوییس

«علی و گوسفند معجزه آسایش» به کارگردانی میتهام ردا از عراق و انگلستان

گفتنی است بر اساس این خبر 11 فیلم انیمیشن، 7 مستند، 11 فیلم تجربی و 30 اثر داستانی و مجموع 59 فیلم از 31 کشور در بخش بین‌الملل جشنواره سی و نهم حضور دارند.

سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار 27 مهر تا 2 آبان 1401(۱۹ تا ۲۴ اکتبر ۲۰۲۲)برگزار می‌شود.

امتیاز دهید
فیلم کوتاه

فیلم کوتاه «تگرگ» کلید خورد

یک قصه دراماتیک درباره تردید‌ و تحیر فیلمبرداری فیلم کوتاه داستانی «تگرگ» به تهیه‌کنندگی حمیدرضا منتظری و کارگردانی مریم صالح‌پور در قم آغاز شد. به گزارش

ادامه مطلب »
هنرهای تجسمی

فراخوان طراحی پوستر TPAM 2024 

فراخوان طراحی پوستر TPAM 2024 منتشر شد . به گزارش هنردستان ، این رقابت توسط دوسالانه ی بین المللی Theatrical Posters Armenia 2024 برگزار می شود و به عنوان یک پلت فرم معتبر جهانی از

ادامه مطلب »