معافیت‌های مالیاتی برای فعالان گردشگری در نظر گرفته شود

رئیس فراکسیون گردشگری و میراث‌فرهنگی مجلس گفت: باید در بودجه ۱۴۰۲ معافیت مالیاتی فعالان بخش خصوصی مورد توجه قرار بگیرد.

محمدرضا دشتی  اردکانی رئیس فراکسیون گردشگری و میراث‌فرهنگی مجلس شورای اسلامی به صحبت‌های شب گذشته وزیرمیراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مبنی بر فرابخشی بودن صنعت گردشگری اشاره کرد و افزود: تمامی دستگاه‌های مرتبط باصنعت گردشگری باید همت کنند. با یک  تصمیم نابجای یک دستگاه ضربه بزرگی به این صنعت وارد می‌شود. دو نرخی شدن بلیتهواپیما یکی از مواردی بود که مشکلات زیادی را برای فعالان گردشگری ایجاد کرد.

او با تاکید بر اهمیت هماهنگی بین بخش‌های مختلف، ادامه داد: اگر می‌خواهیم در حوزه گردشکری در دنیا جایگاهی داشته یاشیم بایدشعار رویش اندیشه‌های نو محقق شود و متفاوت با دنیا عمل کنیم.

رئیس فراکسیون گردشگری و میراث‌فرهنگی مجلس شورای اسلامی اعتماد و اعتقاد به بخش خصوصی را نکته اساسی دیگر در توسعهو رونق گردشگری عنوان کرد و گفت: وزارتخانه فقط باید نقش نظارتی داشته باشد. همچنین مجلس شورای اسلامی در این راستاهمکاری‌های لازم را خواهد داشت. تمامی نکاتی که در کلیپ پخش شده بخش خصوصی مطرح شد به رئیس مجلس شورای اسلامیانتقال می‌دهیم.

دشتی اردکانی تصریح کرد: تا زمانی که مشوق‌هایی برای این صنعت در نظر گرفته نشود نه دلگرمی برای بخش خصوصی ایجادمی‌شود و نه می‌توانیم جایگاه گردشگری را در دنیا و منطقه ارتقا دهیم.

او خطاب به وزیر میزاث‌فرهنکی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: در لایحه بودجه ۱۴۰۲ باید معافیت‌های مالیاتی برای فعالان گردشگریدر نظر گرفته شود. همچنین از ظرفیت برنامه هفتم باید استفاده شود.

او به ابلاغ سیاست‌های کلان برنامه هفتم توسط مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: در این برنامه به گردشگری اشاره شده است ونوبت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دتی، فراکسیون گردشگری و نمایاندگان مجلس شورای اسلامی است  که قوانین خوبیدر زمینه گردشگری تصویب شود تا در پنج سال آینده شاهد توسعه و‌رونق این صنعت باشیم.

امتیاز دهید
فیلم کوتاه

فیلم کوتاه «تگرگ» کلید خورد

یک قصه دراماتیک درباره تردید‌ و تحیر فیلمبرداری فیلم کوتاه داستانی «تگرگ» به تهیه‌کنندگی حمیدرضا منتظری و کارگردانی مریم صالح‌پور در قم آغاز شد. به گزارش

ادامه مطلب »
هنرهای تجسمی

فراخوان طراحی پوستر TPAM 2024 

فراخوان طراحی پوستر TPAM 2024 منتشر شد . به گزارش هنردستان ، این رقابت توسط دوسالانه ی بین المللی Theatrical Posters Armenia 2024 برگزار می شود و به عنوان یک پلت فرم معتبر جهانی از

ادامه مطلب »