گفتگو با کارگردان فیلم «رنگارنگ»

محمدرضا مرادی با کارگردانی فیلم کوتاه «رنگارنگ» در بخش داستانی سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران حضور دارد.

محمدرضا مرادی کارگردان فیلم کوتاه «رنگارنگ» درباره این اثر به هنرآنلاین گفت: همیشه علامت سوال بزرگی در ذهن من وجود داشت که چرا سینمای ایران تبدیل به یک سینمای تک‌ژانری شده است. بنابراین از ابتدا دغدغه اصلی‌ام توجه به ژانر بوده است.

وی در ادامه درباره محوریت و تمرکز جشنواره بر روی «ژانر» بیان کرد: متاسفانه در سال‌های اخیر فیلم‌ها شبیه هم شده‌اند؛ در واقع شما اگر نام کارگردان را در دو فیلم مختلف جابجا کنید، کسی متوجه نمی‌شود و اتفاق خاصی رخ نمی‌دهد، چرا که کارگردان امضای خودش را ندارد.شاید علاقه و دغدغه اصلی من به ژانر نیز از همین رو بوده و بر همین اساس ژانر فانتزی را بسیار می‌پسندم. 

مرادی درباره چگونگی تولید فیلم «رنگارنگ» گفت: واقعیت این است که ایده‌ها یک‌شبه شکل نمی‌گیرد و به ذهن آدم نمی‌رسد. بخشی از آن به زیست آدم و تجربه‌هایی که از ابتدا در زندگی داشته و در واقعیت لمس کرده است، مربوط می‌شود. ماحصل آنچه در زندگی تجربه کرده‌ایم تبدیل به ایده‌های ما می‌شود. من از ابتدا که فیلمسازی را آغاز کرده‌ام در همین فضا کار کرده‌ام و از این بابت خشنودم.

کارگردان فیلم «رنگارنگ» در ادامه عنوان کرد: شخصا علاقمند به قصه‌های قدیمی به‌خصوص هزار و یک شب هستم. کار قبلی‌ام هم برگرفته از داستان سندباد در هزار و یک شب بود و این فیلم هم برگرفته از داستان علاءالدین است. تا کنون هزاران بار داستان علاءالدین ساخته شده که در همه آن‌ها شاهد یک غول آبی و چراغ جادو هستیم. هیچکس به مدل دیگری فکر نکرد. من اما این داستان را به مدل خودم تعریف کردم. برای من صوت خیلی ویژه‌تر بود. هزاران ایده دیگر از این جنس در ذهنم دارم که همانطور که گفتم ریشه در زیستم دارد.

وی در پایان گفت: «رنگارنگ» شخصی‌ترین فیلم زندگی من بوده و فیلمی خاصی است که با صدا پیش می‌رود، امیدوارم در این دوره از جشنواره فیلم دیده شود و مورد استقبال مخاطبان قرار بگیرد.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است که مریخی‌ها گنج خود را به اهالی لی‌لی پوت داده‌اند، ممدعلی‌خان گنج را به عنوان هدیه از اهالی لی‌لی پوت گرفته است، امروز سروش آن را به ارث برده، اما نمی‌داند چه هدیه باارزشی در دستانش دارد… .

فیلم کوتاه «رنگارنگ» به کارگردانی محمدرضا مرادی و تهیه‌کنندگی انجمن سینمای جوانان ایران-دفتر اراک و گلسا غفاری در بخش داستانی سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران حضور دارد.

امتیاز دهید