برنامه روز اول جشنواره سی‌ونهم اعلام شد | کدام فیلم‌ها در روز اول جشنواره فیلم کوتاه تهران اکران می‌شود

این رویداد امروز چهارشنبه ۲۷ مهر و در اولین روز اکران فیلم‌های کوتاه راه یافته به دو بخش ملی و بین‌المللی در پردیس سینمایی «ملت»، میزبان علاقه‌مندان سینمای کوتاه است

اولین سانس از این رویداد در سالن شماره ۲ پیگیری می‌شود که از ساعت ۱۳ تا ۱۵ به فیلم‌های بخش بین‌الملل اختصاص دارد. در این سالن «موش»، «خانه خسران»، «فقط ۱۰ واتز»، «خاکستر»، «متقاطر» و «آیفون واحد ۱۵» به نمایش در می آیند.

همچنین از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۷ سالن ۲ پردیس ملت میزبان اکران دیگر فیلم‌های بخش بین‌الملل از جمله داستانی «فاتجونا»، مستند «صداهای رنجور»، انیمیشن «چگونه بزرگ شدم»، داستانی «وضع همیشگی»، تجربی «به یاد و خاطر…»، داستانی «روزهای بهار» و داستانی «روز مادر» خواهد بود. از ساعت ۱۸ تا ۲۰ هم در همین سالن فیلم‌های «مرز نامرئی»، داستانی «زنده»، پویانمایی «مسافر»، تجربی «کارخانه فیلم»، داستانی «پیش از فروپاشی بزرگ (پنکه خراب)» و مستند «زادگاه» از بخش بین‌الملل اکران می‌شود.

در ادامه از ساعت ۲۰:۱۵ تا ۲۲ مستند «عقب‌نشینی»، داستانی «دگرسانی‌ها»، انیمیشن «استخوان‌ها»، تجربی «لطفاً پس از شنیدن صدای بوق پیغام خود را بگذارید»، داستانی «سالخوردگی»، داستانی «دختر شکارچی» و داستانی «زبان کشتار» در سالن شماره دو روی پرده می‌رود.

* برنامه نمایش فیلم‌های داستانی مسابقه سینمای ایران

اکران فیلم‌های بخش مسابقه سینمای ایران هم از ساعت ۱۳:۳۰ تا ۱۵ در سالن ۹ با فیلم‌های داستانی آغاز می‌شود که در این بخش «او لبخند نمی‌زند» به کارگردانی زردشت افشاری بهبهانی‌زاده، «پرویز» به کارگردانی پیمان فخرایی، «با همراهی سارا» به کارگردانی ایمان فراهانی و «اسماء» به کارگردانی مصطفی آقامحمدلو و فرهاد حاجی‌عباسی روی پرده می‌رود.

در سالن ۱۰ هم از بخش مسابقه سینمای ایران از ساعت ۱۳:۴۵ تا ۱۵ فیلم‌های «کرم ابریشم» به کارگردانی امیر هنرمند، «نجان» به کارگردانی محمدمهدی باقری، «آماتور» به کارگردانی حامد اصلانی، «رنگارنگ» به کارگردانی محمدرضا مرادی، «دوباره سکوت» به کارگردانی سیدمحمدرضا کمال علوی به نمایش گذاشته خواهد شد.

از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۷ در سالن ۹ فیلم‌های «قهوه‌خانه عاشیق‌ها» به کارگردانی رضا جمالی، «جابجایی» به کارگردانی سیاوش بهادری‌راد، «دندان درخت» ساخته علی پاک‌نیا، «لیدی» به کارگردان فردین انصاری و «فلس» به کارگردانی هومن نادری اکران می‌شود.

در ادامه نمایش فیلم‌های بخش مسابقه سینمای ایران در سالن شماره ۱۰ از ساعت ۱۵:۴۵ تا ۱۷:۱۵ «یک تن» به کارگردانی پویان مکری، «غیرموجه» به کارگردانی محمدرضا خاوری، «نارس» به کارگردانی نوا نعمتی، «وقفه» به کارگردانی مانا پاک‌سرشت و «۳:۳۳» به کارگردانی آزاد صادقی روی پرده می‌رود و در سالن ۹ از ساعت ۱۸ تا ۱۹:۳۰ فیلم‌های «نحسی» به کارگردانی پارسا امیری‌زاد، «جناکات» به کارگردانی عطا مجابی، «چله سیاه» به کارگردانی محمد خاکساری، «دریچه» به کارگردانی مسعود حاتمی و «پودر» به کارگردانی تایماز رضوانی اکران می‌شود.

در سالن ۱۰ از ساعت ۱۸:۱۵ تا ۱۹:۴۵ فیلم‌های «تکه‌ای از تو» به کارگردانی هادی نوری، «مریضخانه مرکزی» به کارگردانی سیدوحید حسینی نامی و نوید نامی، «نوشابه مشکی» به کارگردانی محمد پایدار، «هرس» به کارگردانی محمد همتی، «نگران من نباش» به کارگردانی امین خجسته روی پرده می‌رود.

از ساعت ۲۰ تا ۲۱:۳۰ هم در سالن ۹ فیلم‌های «پذیرایی سیمین» به کارگردانی علی بنائیان، «قضاوت» به کارگردانی آریا گازر، «برنو» به کارگردانی محمد ثریا، «اندروا» به کارگردانی امیر پذیرفته و «صلح خونین» به کارگردانی زهیر موسوی پخش می‌شود و در سالن ۱۰ نیز از ساعت ۲۰:۱۵ تا ۲۱:۴۵ «رو به شب» به کارگردانی سعید کشاورز، «پارادوپینگ» به کارگردانی محمدرضا حسنی‌رنجبر، «یه‌چوم یه‌لنگ» به کارگردانی یاسر برزگر و «شیهه» به کارگردانی پویا سعیدی به نمایش گذاشته خواهد شد.

* برنامه نمایش آثار پویانمایی مسابقه سینمای ایران

سالن ۱ نیز در روز اول جشنواره به فیلم‌های پویانمایی مسابقه سینمای ایران اختصاص دارد که از ساعت ۱۳:۳۰ تا ۱۵ پیگیری می‌شود. در این سالن «گفت برقص» به کارگردانی آبتین یغماییان، «موزه صلح» به کارگردانی سیداحمد جعفریان، «یک چیز سیاه» به کارگردانی ریحانه کاوش، «کُلنل» به کارگردانی پرستو کاردگر، «بی‌ستون» به کارگردانی علی معصومی، «بی‌ستون» به کارگردانی علی معصومی، «پوتین» به کارگردانی سیدمحسن پورمحسنی شکیب، «داستان پیچ» به کارگردانی محمدرضا علیمراد در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

* برنامه نمایش آثار مستند مسابقه سینمای ایران

برنامه نمایش فیلم‌های مستند از بخش مسابقه سینمای ایران هم از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۷ در سالن شماره یک پی گرفته می‌شود که در این بخش «همه چیز از بالا قشنگ‌تر است» به کارگردانی کاوه حدادی، «گالش منزل» به کارگردانی علی شهاب‌الدین و «شازده حمام» به کارگردانی احمد صراف یزد و از ساعت ۲۰ تا ۲۱:۳۰ در همین سالن «آخرین آرزوی سیروس» به کارگردانی سجاد ترابی، «به من اشاره کن» به کارگردانی فرح زارع‌مهرجردی، «پناه به دریا» به کارگردانی کامران رحیمی، «پناه به دریا» به کارگردانی کامران رحیمی به نمایش در می‌آیند.

* برنامه نمایش آثار تجربی مسابقه سینمای ایران

فیلم‌های تجربی از بخش مسابقه سینمای ایران هم در سالن شماره ۱ از ساعت ۱۸ تا ۱۹:۳۰ روی پرده می‌روند که «پرواز» به کارگردانی سمیرا قمبریان، «لابیرنت» به کارگردانی حسن وحدانی، «گیلگمش» به کارگردانی حسین مرادی‌زاده، «بِکرزایی» به کارگردانی آریوبرزن مومن، «نشو و نما» به کارگردانی پویان رنجبر و «نوستوس آلگیا» به کارگردانی محمدرضا شیروان از جمله آن‌ها هستند.

همزمان با روز نخست جشنواره، در سالن ۸ از ساعت ۱۸ تا ۱۹:۳۰ کارگاه پیچینگ فیلم اولی‌ها با تدریس سیامک سلیمانی برگزار می‌شود.

سی و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار ۲۷ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۱(۱۹ تا ۲۴ اکتبر ۲۰۲۲) در حال برگزاری است

امتیاز دهید