یک نمایشگاه زیورآلات برای انتقام

هنردستان: کیوریتور نمایشگاه پیرایه‌های مفهومی می‌گوید هدف اصلی نمایشگاه آتی برپایی یک نمایشگاه زیورآلات برای انتقام از تمام آن چیزهایی است که به یک باره در جامعه ما مد می‌شوند و مورد توجه نسل جوان نیز قرار می‌گیرند.

 

به گزارش هنردستان، مصطفی اسداللهی، هنرمند جوانی است که مهرماه سال جاری به عنوان کیوریتور نمایشگاه “آقا محمدخان دمت گرم” یک نمایشگاه گروهی پیرایه‌های مفهومی را همزمان با روز تهران در نگارخانه آتبین برپا کرد؛ نمایشگاهی که میزبان علاقه‌مندان به هنر طراحی و ساخت زیورآلات بود و با نگاهی متفاوت به شهر تهران آثار هنری 60 هنرمند فعال در این عرصه را به نمایش گذاشت.

 

 

اسداللهی درباره برنامه‌های آتی خود در ادامه برپایی نمایشگاه‌های گروهی پیرایه‌های مفهومی به خبرنگار هنرآنلاین گفت: فصل نخست این نمایشگاه‌ها با عنوان “آقامحمدخان دمت گرم” در شرایطی به مرحله برپایی رسید که گروه از کمترین پشتوانه مادی و معنوی برخوردار بود، اما با این وجود و از همان زمان برنامه‌های جدی برای برپایی فصل‌های بعدی این رویداد را در ذهن داشتم.

 

او افزود: البته به شدت معتقدم که آثار ارائه شده در نمایشگاه “آقامحمدخان دمت گرم” آنچنان که باید و شاید به شکل مفهومی و رادیکال به موضوع تهران نپرداخته بودند و به نظرم لازم است در فصل‌های بعدی و بنا بر عنوان و اهداف نمایشگاه، هنرمندان بیش از گذشته به وجه مفهومی آثار توجه داشته باشند.

 

اسداللهی با اشاره به اینکه یکی از موضوعات و دغدغه‌های اجتماعی در فصل دوم نمایشگاه عنوان خواهد شد اظهار داشت: همواره این پرسش برایم وجود داشته است که چه چیز باعث می‌شود که در کشورمان با مدهای یک شبه مواجه شویم و در حقیقت هدف اصلی نمایشگاه آتی برپایی یک نمایشگاه زیورآلات برای انتقام از تمام آن چیزهایی است که به یکباره در جامعه ما مد می‌شوند و مورد توجه نسل جوان نیز قرار می‌گیرند.

 

این کیوریتور ادامه داد: در فصل‌های بعدی نمایشگاه گروهی با تعداد کمتری از هنرمندان همراه می‌شویم تا بتوان در کمیت کمتر از 10 نفر به کیفیت مطلوب و مورد نظر نمایشگاه دست یابیم.

 

او با اشاره به اینکه اردیبشهت ماه سال آینده زمان مناسبی برای برپایی فصل دوم نمایشگاه گروهی پیرایه‌های مفهومی است افزود: از مهمترین شاخصه‌های نمایشگاه‌های گروهی پیرایه‌های مفهومی، استفاده از مدیای مختلف برای نمایش بهتر آثار است؛ این بخش از کار از توجه به نشانه‌های گرافیکی تا نورپردازی و طراحی استند مناسب برای زیورآلات مورد توجه قرار می‌گیرد.

 

اسداللهی در خاتمه گفت: دیگر بار بر این نکته تأکید دارم آثاری که در دوره‌های مختلف نمایشگاه پیرایه‌های مفهومی به نمایش درمی‌آیند به هیچ عنوان مجسمه های مینی‌مال محسوب نمی‌شوند و تنها باید به عنوان یک پیرایه مفهومی مورد استفاده افراد قرار گیرند.

 

منبع: هنرآنلاین

امتیاز دهید