برنامه نمایش روز دوم جشنواره سی‌ونهم‌ اعلام شد؛ کدام فیلم‌ها در روز دوم سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی «فیلم کوتاه تهران» اکران می‌شود؟

 دومین روز از سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران با نمایش فیلم‌های متنوع از ژانر‌های گوناگون دنبال می‌شود.

سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران امروز پنجشنبه 28 مهرماه و در دومین روز اکران فیلم‌های کوتاه راه یافته به دو بخش ملی و بین‌المللی این رویداد در پردیس سینمایی «ملت»، میزبان علاقه‌مندان سینمای کوتاه خواهد بود.

* برنامه نمایش فیلم‌های بین‌الملل

در اولین سانس از روز دوم، از ساعت ۱۳ تا ۱۵ در سالن شماره دو از فیلم‌های بخش بین الملل فیلم‌های سالن «قهوه‌ای مایل به زرد»، «رستگاری نامی ندارد»، «شورش»، «مرثیه زمستان»، «معلق»،«سر غیرمتصل» و «اکشن» به نمایش در می‌آیند.

همچنین از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۷ سالن ۲ پردیس ملت میزبان اکران دیگر فیلم‌های بخش بین‌الملل از جمله مستند «واگن سیاه»، پویانمایی «شهر ذره‌بینی»، داستانی «نقطه پایان»، فیلم تجربی «صفرویک»، داستانی «گیلاس‌ها»، تجربی «نامتناهی» و داستانی «میمین» خواهد بود. از ساعت ۱۸ تا ۲۰ هم در همین سالن فیلم‌های داستانی «ترش و شیرین»، تجربی «خانواده انگل»، مستند «فضای خالی»، پویانمایی «انسان‌ها وقتی کنار هم چپانده می‌شوند، احمق‌تر هستند»، داستانی «آفتاب بالانس»، داستانی «چرا هلن کوخ به سرقت ماشین دست می‌زند؟» و تجربی «روز خارجی» از بخش بین‌الملل اکران می‌شود.

در ادامه از ساعت ۲۰:۱۵ تا ۲۲ داستانی «علی و گوسفند معجزه‌آسایش»، داستانی «هیولاها»، انیمیشن «فقدان»، تجربی «حوضچه جاذبه»، داستانی «سالخوردگی»، داستانی «وسمه» و پویامایی «پینوکیو» در سالن شماره دو روی پرده می‌رود.

* برنامه نمایش فیلم‌های داستانی مسابقه سینمای ایران

اکران فیلم‌های بخش مسابقه سینمای ایران هم در دو سالن 9 و 10 پردیس ملت پی گرفته می‌شود. امروز از ساعت ۱۳:۳۰ تا ۱۵ در سالن ۹ فیلم‌های داستانی «رو به شب» به کارگردانی سعید کشاورز، «پارادوپینگ» به کارگردانی محمدرضا حسنی رنجبر، «یه چوم یه لنگ» به کارگردانی یاسر برزگر و «شیهه» به کارگردانی پویا سعیدی روی پرده می‌رود.

از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۷ هم در این سالن «تکه‌ای از تو» به کارگردانی هادی نوری، «مریضخانه مرکزی» به کارگردانی وحید نامی و نوید نامی، «نوشابه مشکی» ساخته محمد پایدار، «هرس» به کارگردان محمد همتی و «نگران من نباش» به کارگردانی امین خجسته اکران می‌شود.

سالن ۹ از ساعت ۱۸ تا ۱۹:۳۰ هم میزبان اکران فیلم‌های «گودال» به کارگردانی فرزاد رنجبر نظری، «رعنا» به کارگردانی امیر مهندسان، «بالا افتادن» به کارگردانی مریم بختیاری، «ازدید نقاش» به کارگردانی گلی زارعی و «سریشوک» به کارگردانی صمد قربانزاده خواهد بود.

از ساعت ۲۰ تا ۲۱:۳۰ هم در همین سالن فیلم‌های «از اینجا باز شود» به کارگردانی محسن اصدق‌پور و امیرحسین طالبی، «پسر خورشیدی» به کارگردانی آرمان فیاض، «برخورد» به کارگردانی امیرحسین محسنی و «ضد یخ» به کارگردانی ابوذر پاک‌نژاد پخش می‌شود.

در سالن ۱۰ هم از بخش مسابقه سینمای ایران از ساعت ۱۳:۴۵ تا ۱۵ فیلم‌های «پذیریایی سیمین» به کارگردانی علی بنائیان، «قضاوت» به کارگردانی آریا گازر، «برنو» به کارگردانی محمد ثریا، «اندروا» به کارگردانی امیر پذیرفته و «صلح خونین» به کارگردانی زهیر موسوی به نمایش گذاشته خواهد شد.

در ادامه نمایش فیلم‌های بخش مسابقه سینمای ایران در سالن شماره ۱۰ از ساعت ۱۵:۴۵ تا ۱۷:۱۵ «نحسی» به کارگردانی پارسا امیری‌زاد، «جناکات» به کارگردانی عطا مجابی، «چله سیاه» به کارگردانی محمد خاکساری، «دریچه» به کارگردانی مسعود حاتمی و «پودر» به کارگردانی تایماز رضوانی روی پرده می‌رود.

در همین سالن از ساعت ۱۸:۱۵ تا ۱۹:۴۵ هم فیلم‌های «کرم ابریشم» به کارگردانی امیر هنرمند، «نجان» به کارگردانی محمد مهدی باقری، «آماتور» به کارگردانی حامد اصلانی، «رنگارنگ» به کارگردانی محمدرضا مرادی و «دوباره سکوت» به کارگردانی سیدمحمدرضا کمال علوی روی پرده می‌رود.

از ساعت ۲۰:۱۵ تا ۲۱:۴۵ هم سالن شماره 10 میزبان اکران «یک تن» به کارگردانی پویان مکری، «غیرموجه» به کارگردانی محمدرضا خاوری، «نارس» به کارگردانی نوا نعمتی، «وقفه» به کارگردانی مانا پاک‌سرشت و «3:33» به کارگردانی آزاد صادقی خواهد بود.

* برنامه نمایش آثار پویانمایی مسابقه سینمای ایران

سالن یک در روز دوم جشنواره به اکران فیلم‌های پویانمایی بخش مسابقه سینمای ایران اختصاص دارد که از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۷ پیگیری می‌شود. در این سالن «جایگزین» به کارگردانی عبدالله علیمراد، «آدم‌ها و ماه» به کارگردانی یونس غزالی، «بزرگ‌ترین ماجرای گلی» به کارگردانی الیکا مهران‌پور، «سمپاش» به کارگردانی فرنوش عابدی، «چرخ زندگی» به کارگردانی زهرا حسینی، «یاماها» به کارگردانی فرزانه قبادی، «برگشت‌ناپذیر» به کارگردانی شیدا کاشی و «رباب» به کارگردانی صبا جاور در معرض دید علاقمندان قرار می‌گیرد.

* برنامه نمایش آثار مستند مسابقه سینمای ایران

برنامه نمایش فیلم‌های مستند از بخش مسابقه سینمای ایران هم از ساعت ۱۹:۳۰ تا ۱۸ در سالن شماره یک پی گرفته می‌شود که در این بخش «لوورخانه» به کارگردانی شروین وحدت و پیام عزیزی، «پاییزان» به کارگردانی سجاد ایمانی و «امیر» به کارگردانی داوود میرزابیگی روی پرده می‌رود. از ساعت ۲۰ تا ۲۱:۳۰ هم در همین سالن «سوری» به کارگردانی سولماز علیزاده، «من زنده برگشتم» به کارگردانی مجتبی حیدری، «اویر» به کارگردانی کورش فرزانگان و «مای سا» به کارگردانی علیرضا صبوری به نمایش در می‌آیند.

* برنامه نمایش آثار تجربی مسابقه سینمای ایران

فیلم‌های تجربی از بخش مسابقه سینمای ایران هم در سالن شماره ۱ از ساعت 13 تا 15 روی پرده می‌روند که «اتاق آقای ون» به کارگردانی احسان میرزایی، «2132 نفر می‌بینند» به کارگردانی کمیل سهیلی، «از خنده مغزم پوکید» به کارگردانی علی آسترکی، «دال و مدلول» به کارگردانی امین بزرگ‌زاد و محمد پوستین‌دوز، «وقتی ال.آر گریست» به کارگردانی احمد خوش‌نیت، «زمستان خاطرات» به کارگردانی علی آریافرد و «صبحانه» به کارگردانی مرتضی فرهادنیا از جمله آن‌ها هستند.

* برنامه نمایش آثار بخش «کتاب و سینما» و «دفاع مقدس»

همزمان با روز دوم جشنواره، در سالن ۸ از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۷، آثار بخش «کتاب و سینما» روی پرده می‌رود. در این سانس فیلم‌های «یک چیز سیاه» به کارگردانی ریحانه کاوش، «فلس» به کارگردانی هومن نادری، «جناکات» به کارگردای عطا مجابی، «لیدی» به کارگردانی فردین انصاری و «نارس» به کارگردانی نوا نعمتی اکران می‌شود.

در همین سالن و از ساعت 18 تا 19:30 هم فیلم‌های بخش دفاع مقدس شامل «به رنگ بی‌رنگ» به کارگردانی ابوالفضل ساعی مهربان، «آقای شهردار» به کارگردانی میلاد محمدی، «آخری پرواز» به کارگردانی علیرضا مومنی، «در پناه خاک» به کارگردانی حسن انگشتری خاتمی، «مطلع فجر» به کارگردانی محمدمهدی فکریان، «آقا مهدی زین‌الدین» به کارگردانی سجاد معارفی و «رخ‌پوش» به کارگردانی مسعود دهنوی روی پرده می‌رود.

* مرور آثار امید وفایی

در بخش ویژه مربوط به مرور آثار یک فیلمساز هم چهار فیلم از آثار امید وفایی از ساعت 20 تا 21:30 در سالن شماره هشت روی پرده می‌رود. «در این نزدیکی»، «آدم معمولی»، «وقایع‌نگاری یک عشق ناتمام» و «سزارین» عناوین این چهار اثر هستند.

امتیاز دهید