لین درکسلر هنرمندی که پس از سال‌ها فراموشی دوباره مورد توجه قرار گرفت

لین درکسلر هنرمندی است که پس از سال‌ها فراموشی دوباره مورد توجه مخاطبان هنر قرار گرفته است.

هنگامی که دو تابلو نقاشی اثر هنرمندی که تعداد کمی از مردم تا به حال نام او را شنیده بودند در حراجی فصل بهار گذشته به قیمتی بسیار بالاتر از برآورد‌های اولیه فروخته شد، سیگنالی به بازار هنر ارائه داد: ممکن است این هنرمند، لین درکسلر، امروز بیش از آنچه قبلاً شناخته شده بود، شایسته توجه باشد.

آثار درکسلر نقاشی‌های موزاییک‌مانند با رنگ‌های روشن هستند. تابلو «صد گل» (۱۹۶۲) در کریستیز نیویورک بین ۴۰ تا ۶۰ هزار دلار تخمین‌زده و در ماه مارس کمتر از ۱.۲ میلیون دلار فروخته شد. چند ماه بعد حدود ۲۰ خریدار برای «باغ هربرت» (۱۹۶۰) که در حراجی به قیمت ۷۰ تا ۱۰۰ هزار دلار ارائه شده بود به رقابت پرداختند و سرانجام این اثر به قیمت ۱.۵ میلیون دلار فروخته شد.

لین درکسلر (۱۹۲۸-۱۹۹۹) شروعی‌ امیدوارکننده در صحنه هنری نیویورک داشت و یکی از منتقدان کار او را با ونسان ونگوگ مقایسه کرد اما او در دهه‌های آخر عمر یک زندگی زاهدانه در جزیره دورافتاده مونهگان داشت و به نقاشی مناظر دریایی برای گردشگران پرداخت تا زندگی خود را تأمین کند. او یکی از هنرمندان قدرنادیده‌ اواسط قرن بیستم است که حالا در کانون توجه قرار گرفته و پس از سال‌ها پنهان ماندن از دید مخاطبان، دوباره کشف شده است.

گالری‌های نیویورک در یک همکاری مشترک قصد دارند پس از ۳۸ سال در این شهر نمایش انفرادی کار‌های درکسلر را برگزار کنند. این نمایش که از ۲۷ اکتبر تا ۱۷ دسامبر برپا می‌شود، ترکیبی از آثاری است که برای فروش هستند و آثاری که فقط به صورت‌امانت هستند.

گالری منوچین، آثاری را نمایش می‌دهد که سایه‌های صورتی بر آن غالب است و بر دوره ۱۹۵۹ تا ۱۹۶۴ تمرکز خواهد کرد. گالری چلسی آثاری از سال ۱۹۶۵ تا ۱۹۶۹ را ارائه می‌کند که نشان می‌دهد کار انتزاعی او به سمت بلوک‌های رنگی مشخص‌تر حرکت می‌کند. روندی که با گذشت زمان سرعت بیشتری گرفت.

همچنین اثری از درکسلر با عنوان «آرامش گرمسیری» (۱۹۶۳) ۱۸ نوامبر در حراج کریستیز عرضه می‌شود و قیمت آن بین ۶۰ تا ۸۰ هزار دلار تخمین‌زده شده است.

امتیاز دهید