حراج اشیاء برخی از فیلم های سینمایی جهان

عروسک مکانیکی شخصیت «ای تی» که در ساخت فیلمی با همین نام به کارگردانی استیون اسپیلبرگ مورد استفاده قرار گرفته بود در حراجی عرضه خواهد شد. کارشناسان تخمین عدد چند میلیون دلاری را برای این عروسک پیش‌بینی کرده‌اند.

استیون اسپیلبرگ کارگردان سرشناس و صاحب سبک سینمای جهان در سال ۱۹۸۲ میلادی اثری سینمایی با عنوان «ای.تی» را در گونه سینمای علمی-تخیلی با محوریت قهرمانی فرازمینی ساخت که با حضور در زمین ضمن دوستی با پسربچه‌ای به کاوش درباره رابطه‌های و عواطف انسانی می‌پردازد.

حال عروسک مکانیکی «ای.تی» -موجود فرازمینی و قهرمان فیلم اسپیلبرگ- به عنوان یکی از آثار ارائه شده در حراجی «اشیا نمادین و مجسمه‌ها: حراجی هالیوود» به فروش گذاشته خواهد شد. این حراجی همزمان با چهلمین سالگرد ساخت این اثر است. این مدل مکانیکی که از آن به عنوان یک شاهکار در عرصه مهندسی یاد می‌شود، در اصل توسط «کارلو راملبالدی» طراح ایتالیایی جلوه‌های ویژه خلق شده است و کارشناسان کف قیمت سه میلیون دلاری را برای این عروسک مکانیکی پیش‌بینی کرده‌اند

در این حراجی اشیاء دیگری از فیلم‌های سینمایی مشهور به فروش گذاشته خواهند شد که از جمله آن‌ها به مجموعه اشیا مربوط فیلم‌های «هری پاتر» می‌توان اشاره کرد. انتظار می‌رود ارزش کلی این اشیا به صدها هزار دلار برسد.

برای مثال یک جارو پرنده مدل «نیمبوس ۲۰۰۰»‌ که در فیلم «هری پاتر و سنگ جادو»‌ استفاده شد، ممکن است تا ۱۰۰,۰۰۰ دلار فروخته شود.

یک کت پشمی گروه «گریفیندور» و یک شال‌گردن زرد و قرمز گروه «گریفیندور»‌ که برای هری پاتر طراحی شده است، بین ۲۰,۰۰۰ الی ۳۰,۰۰۰ دلار پیش‌بینی شده است.

این حراجی در هفدهم و هجدهم دسامبر ۲۰۲۲ (۲۶ و ۲۷ آذر ۱۴۰۱) در «بورلی هیلز» برگزار خواهد شد.

امتیاز دهید
فیلم کوتاه

فیلم کوتاه «تگرگ» کلید خورد

یک قصه دراماتیک درباره تردید‌ و تحیر فیلمبرداری فیلم کوتاه داستانی «تگرگ» به تهیه‌کنندگی حمیدرضا منتظری و کارگردانی مریم صالح‌پور در قم آغاز شد. به گزارش

ادامه مطلب »
هنرهای تجسمی

فراخوان طراحی پوستر TPAM 2024 

فراخوان طراحی پوستر TPAM 2024 منتشر شد . به گزارش هنردستان ، این رقابت توسط دوسالانه ی بین المللی Theatrical Posters Armenia 2024 برگزار می شود و به عنوان یک پلت فرم معتبر جهانی از

ادامه مطلب »