گپ‌وگفتی با «ناهید باختر»، به بهانه‌ی حضور آثارش در نمایشگاه گروهی «بامداد»

سوژه‌هایم را پسرم انتخاب می‌کند!

کمال کاویانی: گالری «آیریک» چندی پیش اقدام به برگزاری نمایشگاهی به نام «بامداد» کرده بود که شامل آثار نقاشی «ناهید باختر»،«مریم برزکار» و «فاطمه جعفرآبادی فرد» است. در این نمایشگاه، هر هنرمند با هشت تابلو شرکت داشت و همه‌ی کارها با تکنیک مدادرنگی و رنگ روغن اجرا شده بودند.

«ناهید باختر» یکی از این سه بانوی نقاش است که آثارش را در گالری آیریک به نمایش گذاشته است. او ۴۴ ساله و دارای مدرک دیپلم تجربی است. باختر،که نقاشی را از سال ۸۱ شروع کرده و از سال ۹۲ زیر نظر استاد مجید اوشانی آموزش‌های لازم و تکمیلی را می‌گذراند، تاکنون در چهار نمایشگاه گروهی شرکت داشته است.

باختر می‌گوید:«از سال ۹۱ نقاشی با پاستل و سیاه‌قلم کار کردم و از سال ۹۸، کارم با آبرنگ شروع شد. از یک سال پیش نیز با مدادرنگی شروع به نقاشی کردم».

این بانوی هنرمند درباره‌ی سبک آثارش و تابلوهای به نمایش‌درآمده در نمایشگاه «بامداد» بیان می‌کند:«در اجرای نقاشی، سبک خاصی مد نظرم نیست، ولی بیش‌تر کارهای این نمایشگاه، اورجینال هستند. فقط یکی از تابلوها در نمایشگاه گروهی قبلی حضور داشت و چهار تابلو نیز کارهای جدیدند. بقیه‌ی اثار، آرشیوی هستند که برای خلق آن‌ها بیش‌تر از عکس‌هایی استفاده می‌کنم که پسرم می‌گیرد. در واقع سوژه‌ی تابلوها را او انتخاب می‌کند و من هم به نظرش احترام می‌گذارم».

باختر در مورد حضورش در نمایشگاه گروهی بامداد ابراز می‌دارد:«دوستانم گفتند تصمیم دارند نمایشگاه تازه‌ای برگزار بکنند و از من هم پرسیدند که آیا دوست دارم شرکت بکنم یا نه! که من قبول کردم، چون ما سه نفر با هم در یک کلاس نقاشی آموزش می‌بینیم و با هم در ارتباطیم. از این‌رو نقاط فکری مشترکی داریم. برای مثال، اورجینال‌بودن کارهای‌مان یکی از آن اشتراکات است، یا مثلاً من و خانم جعفرآبادی هر دو با مدادرنگی کار می‌کنیم».

این نقاش از برگزاری نمایشگاه انفرادی در آینده یاد می‌کند و می‌گوید:«احتمال دارد به زودی یک نمایشگاه انفرادی برگزار بکنم. البته باید تعداد کارهای اورجینال و همچنین تعداد آثارم با مدادرنگی را بیش‌تر بکنم».

گرچه ناهید باختر اشاره می‌کند که از برگزاری این نمایشگاه در شرایط فعلی چندان راضی نبوده است اما در مورد محل برگزاری و گالری «آیریک» بیان می‌کند:«گالری آیریک خیلی خوب است، ولی متاسفانه در محل خوبی قرار نگرفته. به نظرم اگر گالری‌هایی که اقدام به برگزاری نمایشگاه نقاشی می‌کنند، در مرکز و شمال شهر باشند، بازخورد بیش‌تری از سوی علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی دریافت خواهند کرد».

5/5 - (1 امتیاز)
فیلم کوتاه

فیلم کوتاه «تگرگ» کلید خورد

یک قصه دراماتیک درباره تردید‌ و تحیر فیلمبرداری فیلم کوتاه داستانی «تگرگ» به تهیه‌کنندگی حمیدرضا منتظری و کارگردانی مریم صالح‌پور در قم آغاز شد. به گزارش

ادامه مطلب »
هنرهای تجسمی

فراخوان طراحی پوستر TPAM 2024 

فراخوان طراحی پوستر TPAM 2024 منتشر شد . به گزارش هنردستان ، این رقابت توسط دوسالانه ی بین المللی Theatrical Posters Armenia 2024 برگزار می شود و به عنوان یک پلت فرم معتبر جهانی از

ادامه مطلب »