توسط «حمیدرضا داودی» برای معلمان هنر استان قزوین

کارگاه یک‌روزه‌ی «ورکشاپکنون» برگزار شد

حمیدرضا داودی (طراح و گرافیست)،کارگاه یک‌روزه‌ای با عنوان «ورکشاپکنون» و با موضوع «طراحی کاراکتر و خلاقیت در طراحی» برای معلمان هنر استان قزوین برگزار کرد.

به گزارش روابط‌عمومی این رویداد،کارگاه یک‌روزه‌ی «ورکشاپکنون» برای آموزش «طراحی کاراکتر و خلاقیت در طراحی» با همکاری گروه فرهنگ و هنر استان قزوین، توسط استاد «حمیدرضا داودی» در نخستین هفته از بهمن‌ماه سال جاری برگزار شد.

لازم به توضیح است این ورکشاپ در ادامه‌ی مجموعه‌ورکشاپ‌هایی برگزار شد که پیش‌تر به دعوت دانشگاه‌های مختلف و با عنوان «ویژگی»، برگزار شده بود که اکنون در دور جدید برگزاری، تحت عنوان «ورکشاپکنون» برگزار می‌شوند.

استاد حمیدرضا داودی در حال تدریس به معلمان

در این دور از ورکشاپ‌ها، غیر از خلاقیت در طراحی کاراکتر، استاد داودی به معرفی قلم‌های دست‌سازی پرداختند که هر شخصی امکان ساخت آن‌ها را بر اساس نیاز و ویژگی‌های مورد انتظار خودش دارد. در واقع منظور، قلم‌های شخصی است که با وسایل ساده‌ی پیرامون قابل تولید هستند و تفاوت آن‌ها به وسعت خلاقیت هر فرد متنوع و متفاوت است.

داودی در مورد بازخورد کارگاه «ورکشاپکنون» و تاثیر آموزش‌ها بر معلمان هنر استان قزوین، بیان کرد:«با توجه به تمرکز بسیار نمایشگاه‌ها و به طور کلی وقایع و رویدادهای هنری در تهران، بی‌تردید تداوم برگزاری کارگاه‌هایی از این‌دست در شهرهای دیگر کشور، به برقراری تعادل در تراکم اتفاقات هنری و بهره‌بردن علاقه‌مندان و دست‌اندرکاران هنر و فرهنگ از رویدادهای فرهنگی کمک بسیاری می‌کند».

استاد حمیدرضا داودی پیش از این نیز کارگاه‌هایی با موضوعات مشابه به دعوت دانشگاه‌های مختلف در سال‌های گذشته برگزار کرده که «خلاقیت» نقش محوری این کارگاه‌ها را به خود اختصاص می‌دهد. از جمله خلاقیت در طراحی و رویکرد به آن و اساساً اولویت‌دادن به خیال در تولید اثر هنری، خلاقیت در طراحی کارکتر، خلاقیت در ساخت انواع قلم با ابزار هنری که هر هنرمندی با آن اثر هنری خویش را اجرا می‌کند.

داودی معتقد است:«پرداختن به خلاقیت فردی باعث شکل‌گیری ابزار شخصی بسته به نیاز هنر هنرمند شده و در نتیجه آثار بسیاری با بیان و سبک و سیاق شخصی و متنوع‌تر تولید می‌شود».

گفتنی است تاریخ برگزاری کارگاه‌های با عنوان «ورکشاپکنون» تا پایان سال آینده باز است و تداوم دارد. هم‌اکنون داودی در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری کارگاه‌های دیگر از سری «ورکشاپکنون» است.

4.6/5 - (36 امتیاز)